Менталното здравје како императив, а не привилегија

Бенефициите што компаниите им ги нудат на своите вработени одамна ги надминаа границите на класичните бонуси и дополнителни слободни денови.

imperative-2368-fi

Извор: Unsplash

Денес клучното прашање е како овие бенефити се претставуваат пред вработените и дали создаваат долгорочна вредност за нив, особено во контекст на менталното здравје, развојот на вештините и чувството на цел во работата.

Кои бенефити навистина ги сакаат вработените? Кои бенефити ги нудите или истакнувате за да привлечете кандидати и да ги задржите вработените? Дали грижата за вработените е еден од бенефитите? Дали тоа воопшто е бенефит или треба да се подразбира?

Односот на компанијата кон одредени прашања и теми многу зборува за нејзината позиција на пазарот и за успехот на компанијата – дали тие прашања се дел од employer branding или пак се дел од стратегијата и начинот на работење на компанијата. Сања Стаменковиќ, психолог и кариерен советник на платформата DokTok за BIZLife, ја истакнува важноста на создавање поддржувачка работна средина преку внимателно осмислени и доследно применети бенефити. Ова се прашањата што таа им ги поставува на компаниите кога станува збор за employer branding.

Колку се грижите за вашите вработени и на кој начин се грижите за нив?

Самиот збор „грижа“ некако веднаш асоцира на товар, нема баш позитивна конотација. Би рекла дека англискиот јазик е поумешен, бидејќи зборот „care“ повеќе асоцира на нега, внимание, нешто за што се грижите бидејќи е важно.

Првиот и најзначаен бенефит е самата компанија, вашата единствена приказна што ја претставувате на пазарот. Настојувајте да им се приближите на идните вработени така што ќе ја раскажете таа своја единствена приказна, приближете се до пазарот и до кандидатите што би сакале да ги имате во своите редови. Објаснете како се работи кај вас и потоа одржете го тоа ветување, така што вработените навистина ќе го доживеат тоа искуство кога ќе се приклучат. Психолошкиот договор што тогаш се создава е многу поважен и повлијателен од оној што малкумина го читаат, а се вика „Договор за вработување“.

imperative-2368-ps1

Извор: Freepik

Дали вашите вработени ја разбираат својата цел во компанијата?

 Постигнувате сосема поинакво ниво на ангажираност и чувство на припадност доколку вработениот е тука, бидејќи тоа што го работи има значење; ако е уверен дека неговите работни часови – било да се оддалечени, хибридни или на лице место – имаат цел и влијание врз вашето работење.

Секој почеток е тежок, без разлика дали некој е на почеток или има долгогодишно искуство и експертиза. Бидете тука за новите вработени. Обезбедете лесен и едноставен пристап до алатките, поставете процеси кои ќе ги поддржат и ќе го олеснат нивното прилагодување на тимот. Градете култура на прифаќање на грешките како дел од учењето. Отворете ги вратите и овозможете нововработените навистина да се чувствуваат поддржани и да можат сè да прашаат.

Дали развојот на вештините и знаењата се истакнува како бенефит и се препознава? Кој тип на тренинзи, менторирање, коучинг нудите во вашата компанија? Како градите лидери?

Одговорите на овие прашања, секако, носат многу значајна димензија во вашата единствена приказна и можноста што ќе ја препознаат сите кои сакаат такво опкружување за себе.

Уште еден збор, веројатно најбитниот, кој често се користи во контекст на грижата за вработените е – добросостојба (wellbeing). Се чини дека ова нешто ни кажува за нашиот регион и деловното опкружување, бидејќи немаме вистински израз за тоа како се грижиме за нашето физичко и, уште повеќе, ментално здравје. Можеме да забележиме дека дел од работодавците поддржуваат различни спортски активности, но би рекла дека прашањето за менталната хигиена и менталното здравје е сепак малку запоставено, а на некои места дури и не постои.

Дали оваа немарност се рефлектира во чувството на „превртување во стомакот“ кое им се јавува на вработените во недела попладне?

Ова кажува дека работата веќе не е израз на задоволство, туку товар што мора да се носи.

Психолошката поддршка, како вид бенефит кој се појави од времето на короната на нашиот пазар на труд, мора да стане императив и стандард за секоја компанија, а не „новина“ и одлика на поуспешните организации. Вработените ја препознаа оваа потреба, на нас е да ја овозможиме.

Клучно и најважно е на кој начин ги воведувате бенефитите и како ги претставувате. Ако не се занимаваме со начини како да воведеме некој бенефит, ќе се занимаваме со прашања зошто издвојуваме средства, а никој не ги користи.

Извор: Bizlife.rs

Избор на уредникот

Prijavi se na novosti.