Додека традиционалниот ПР често се потпира на индиректни врски помеѓу медиумските објави и продажбата, дигиталниот ПР нуди повеќе конкретни метрики кои го покажуваат неговиот ефект.
Ова се четири помалку познати начини за мерење на ROI од вашите дигитални ПР кампањи, кои нудат појасна слика за вредноста на вашата работа.
1. Авторитет на домен (Domain Authority)
Дигиталниот ПР и SEO се тесно поврзани, а авторитетот на доменот е клучен показател за двата аспекта.
Авторитетот на доменот ја мери релевантноста и авторитетот на веб-страницата на пребарувачите. Иако не е директен фактор за рангирање, повисокиот авторитет носи поголема видливост и зголемен сообраќај. Голем дел од овој авторитет се постигнува преку добивање квалитетни надворешни линкови, што е главен фокус на дигиталниот ПР.
Со пласман на содржини до релевантни и авторитетни извори, ПР професионалците можат да го зголемат домашниот авторитет на клиентите и да постигнат мерливи резултати. Алатки како Moz’s Domain Authority можат да помогнат во следењето на напредокот и споредбата со конкуренцијата, се вели во објавата на PR Daily.
2. Препознатливост на брендот
Во суштина, ПР — без разлика дали е традиционален или дигитален — е насочен кон градење односи и зајакнување на репутацијата на брендот.
Како што објаснува Relevance, „Дигиталниот ПР создава можност луѓето да го запознаат вашиот бренд на начин што не создава притисок.“ Зголемената видливост ја олеснува можноста за целната публика да го открие и да му верува на брендот, претворајќи ги потенцијалните клиенти во лојални купувачи.
Следењето на подобрувањето на препознатливоста на брендот низ времето може да укаже на успехот на дигиталните ПР напори, бидејќи поголемата препознатливост често се поврзува со зголемен интерес од јавноста.
3. Зголемување на пребарувања за брендот
Јасен показател за зголемената препознатливост на брендот е промената во навиките за пребарување.
Дигиталниот ПР може да ги поттикне потенцијалните клиенти да го бараат вашиот бренд по име, наместо да користат општи термини. На пример, наместо да пребаруваат „најдобри хибридни автомобили“, корисниците може да почнат да пребаруваат „[Име на брендот] хибриден автомобил“.
Следењето на брендираните пребарувања преку алатки како Google Analytics може да ги открие овие промени. Постепен пораст на пребарувања за брендот укажува на ефективноста на ПР кампањите во градењето доверба.
Оваа метрика може да открие и важни согледувања за јавното мислење. На пример, ако се забележи пораст на пребарувања со негативни термини како „[Име на компанијата] измама,“ тоа е знак за потенцијален проблем што треба веднаш да се разгледа.
4. Share of Voice – SoV
Share of Voice – SoV се мери колку од онлајн дискусијата во вашата ниша ја доминира вашиот бренд во споредба со конкуренцијата.
Обично се користи за социјалните мрежи, но SoV може да се примени и за веб-сообраќај и други дигитални метрики. Како што објаснува Ребека Рисербато од HubSpot, ова се пресметува со делење на споменувањата, кликнувањата или сообраќајот на вашиот бренд со вкупните пазарни бројки.
SoV дава јасна слика за тоа каде вашиот клиент стои во онлајн разговорите и ги истакнува можностите за подобрување. Алатките за следење на социјалните медиуми можат дополнително да го анализираат чувството зад споменувањата, помагајќи во подобро оценување на ефективноста на ПР активностите.
Зошто овие метрики се важни
Дигиталниот ПР не е само за краткорочни зголемувања на продажбата — тоа е долгорочна стратегија за градење видливост, кредибилитет и доверба. Иако резултатите не секогаш се веднаш видливи, вклучувањето на метрики како домашен авторитет, брендирани пребарувања и учество во гласноста во ROI анализата може да го покаже целосниот опсег на ефектите од ПР кампањите.
Со холистички пристап во мерењето на резултатите, ПР професионалците можат да ја докажат вредноста на својата работа и да го зацврстат односот со клиентите.