Социјалната непријатност е честа појава, особено на работното место, дали станува збор за давање повратни информации, тимска динамика или комуникација со надредените. Повеќето луѓе во вакви ситуации се обидуваат да остават добар впечаток преку претерана љубезност: насмевки, смеа, комплименти. Но токму тој обид често изгледа неискрено и предизвикува спротивен ефект.
Проблемот со „претераната учтивост“
Луѓето лесно препознаваат кога некој ја прикрива својата непријатност. Вештачка насмевка и несоодветни комплименти можат да остават впечаток на неавтентичност. Наместо да се изгради доверба, ваквите интеракции често будат сомнеж и непријатност, пишува CNBC Make It.
Како да се промени културата на претерана љубезност?
Запрашајте се: Дали навистина сите ја посакуваат оваа култура или само го следат примерот на другите? Ако никој не го доведува во прашање ваквото однесување, сите автоматски го прифаќаат. Предложете поинаков пристап во однос на работните обврски.
Бидете конкретни на работа
Наместо општи коментари, фокусирајте се на конкретно однесување. Наместо да кажете „презентацијата беше здодевна“, речете „имаше премногу стручни изрази“. Истото важи и за пофалбите – колку се попрецизни, толку се покорисни.
Почнете полека
Ако искреноста не ви доаѓа природно во деловното опкружување, започнете со безопасни теми. Вежбајте култура на повратна информација преку мали работи – како предлози за заеднички простор – пред да преминете на поважни теми.
Промената на културата бара време. Но, кога искреноста ќе стане норма, тимовите стануваат поотворени, попродуктивни, а меѓучовечките односи – поздрави.
Извор: web-mind.rs