Од вештачка интелигенција и персонализирани кампањи, до одржливост и автентичност, маркетингот во наредната година ветува дека ќе стане уште посложен, но и покреативен. Кои трендови ќе доминираат и како тие ќе се приспособат на локалните и глобалните пазари? Ова се клучните правци кои ќе го дефинираат маркетингот во годината што доаѓа.
Порталот The Drum ги издвојува 6-те клучни трендови во маркетингот кои нѐ очекуваат оваа година.
ВИ агенти водени од луѓе откриваат нов креативен потенцијал
Вештачката интелигенција (ВИ) е подготвена да направи револуција во маркетингот, а клучен двигател на оваа трансформација е подемот на ВИ агентите. Како што истакна Умеш Вемури од Google Cloud, 2025 година ќе донесе „експлозија на агенти“ кои ќе можат да планираат, да се приспособуваат и да се менуваат, надминувајќи ги границите на едноставните команди и преминувајќи кон динамични, конверзациски интеракции. Овој премин кон „агентска ВИ“ им овозможува на маркетинг професионалците користење на интелигентни алатки за автоматизација на задачите, генерирање увиди и персонализација на искуствата во огромна мера.
Сепак, човечкиот надзор останува од клучно значење. Главниот технолошки директор на WPP, Стефан Преториус, со право ја нагласува трајната важност на човечките вештини како што се емпатијата и критичкото размислување, во насочувањето на овие моќни алатки, осигурувајќи етички размислувања и стратешко усогласување. Овој колаборативен пристап, кој ја спојува човечката креативност и компјутерската моќ на ВИ, претставува вистинско место каде се раѓаат иновациите.
Инклузивен дизајн: Деловна императивна потреба водена од ВИ
Инклузивниот дизајн повеќе не е само „убав додаток“; тој е деловна неопходност. Кристина Мелон од Microsoft потсетува дека „едно од четири лица во моментов има траен инвалидитет“, што укажува на огромен пазарен потенцијал во создавањето пристапни искуства. ВИ игра клучна улога во ова, овозможувајќи брендовите да персонализираат искуства за разновидна публика и да ги намалат „несогласувањата“ помеѓу понудите на брендот и можностите на корисниците.
Овој концепт длабоко резонира со филозофијата на WPP која се фокусира на клиентот, бидејќи инклузивниот дизајн, не само што го проширува досегот, туку и создава подлабоки и значајни врски со потрошувачите. Џош Лебнер од VML истакнува дека ВИ веќе ја трансформира пристапноста за вработените, зголемувајќи ја продуктивноста и овозможувајќи поголема креативна експресија. Ова внатрешно зајакнување директно се пренесува на подобра услуга за клиентите и поефективни кампањи.
Извор: Freepik
Перформанси водени од ВИ: Постигнување мерлив ROI
Ерата на експериментирање со ВИ отстапува место на ерата на опипливи резултати. Ејми Армстронг од Amazon Ads ја потврдува оваа промена, наведувајќи дека 2025 година ќе биде насочена кон „прифаќање и реалните резултати што брендовите ги забележуваат“.
ВИ сега ги исполнува ветувањата за оптимизирани кампањи, персонализирани искуства и скалабилни креативни идеи, што директно се претвора во мерлив ROI. Овој фокус на демонстративно влијание е клучен за градење доверба кај клиентите и докажување на вредноста на вложувањето во ВИ. Ана Хики од WPP OpenDoor нагласува дека клиентите сѐ повеќе бараат конкретни поврати од своите инвестиции во ВИ, а 2025 година ќе биде годината кога тоа ќе се оствари.
Податоци и ВИ: Основа за ефикасен маркетинг
Податоците се горивото што го движи моторот на ВИ. Џејми Алан од Nvidia укажува на сѐ поголемата примена на ВИ во компаниите, каде големите софтверски платформи сѐ повеќе се интегрираат со ВИ можности. Оваа поширока примена, во комбинација со растечката софистицираност на ВИ алатките, им овозможува на брендовите да ги користат податоците поефикасно од кога било.
Прити Матр од Hogarth ја истакнува важноста на поврзувањето на податоците и рафинирањето на ВИ моделите преку целни пилот-програми. Овој пристап воден од податоци совршено одговара на верувањето во применета иновација. Ова стратешко експериментирање, комбинирано со креативната генијалност на тимовите, открива нови нивоа на ефикасност и ефективност за клиентите.
Имерсивни искуства: Roblox и моќта на заедничкото доживување
Roblox повеќе не е експеримент; тоа е клучен маркетиншки канал. Како што истакнува Алисон Мекдафи од Roblox, платформата забележа експлозија на активации на брендови, што го потврдува нејзиното сѐ поголемо значење за градење на брендот. Ова не е изненадувачки, со оглед на импресивниот досег и високо ангажираната база на корисници на Roblox.
Она што ја прави Roblox особено привлечна е нејзиниот фокус на заеднички искуства и човечка кохабитација. Брендовите можат да се поврзат со потрошувачите во динамични, интерактивни средини, зајакнувајќи ги односите и создавајќи свои заедници. Џон Скарфилд од EssenceMediacom ја нагласува важноста на соработката меѓу брендовите, агенциите и платформите како Roblox за целосно искористување на овој потенцијал.
Извор: Freepik
Кратки видео содржини: Нов начин за градење на препознатливост на брендот
TikTok стана културен феномен, кој обликува трендови, покренува разговори и поттикнува откритија. Сана Брицман од TikTok објаснува како уникатниот графикон на содржини на платформата им овозможува на брендовите автентично поврзување со публиката и ангажирање во клучни културни моменти, пишува The Drum.
Рори Сатерленд од Ogilvy UK, кој и самиот е TikTok ѕвезда, ја истакнува разновидноста и автентичноста на содржините на TikTok, нагласувајќи го неговиот потенцијал за допирање до различни публики и градење на препознатливост на брендот. Ова совршено се вклопува со потребата на брендовите да бидат присутни таму каде што се создава културата, ангажирајќи се со публиката на искрен и значаен начин.
Заклучок
2025 година ветува дека ќе биде трансформативна за маркетингот. ВИ донесува опипливи резултати, имерсивните искуства го преобликуваат ангажманот на брендовите, а кратките видео содржини покренуваат културни разговори. Но, основната тема која ги поврзува овие трендови е моќта на соработката.
Извор: Bizlife.rs