Во мај, YouTube објави дека зафаќа 9.7% од гледаноста на поврзаните и традиционалните ТВ-екрани во САД, што го обележа за најголем ТВ-удел на стриминг платформите во извештајот на Nielsen наречен “The Gauge”. Netflix е на второ место со 7.6% гледаност меѓу стримерите. Вкупно, гледаноста на YouTube се приближи до 25% удел на пазарот.
Рич Гринфилд, медиумски аналитичар во LightShed, ја нагласи доминацијата на YouTube на најголемите екрани во домовите: ТВ-екраните. Оваа промена бара внимание од секој медиум, истакнувајќи го широкото влијание на YouTube надвор од мобилните и лаптоп екрани.
Но, медиумските компании како Netflix, Disney и Warner Bros. Discovery не се сигурни дали YouTube е пријател или непријател.
Некои медиуми го гледаат YouTube или како дополнителна претплатничка платформа за стриминг услуги и кабловска телевизија или како егзистенцијална закана за забавната индустрија, која ги одвлекува гледачите и влијае на младинската култура. Оваа двојна перспектива поттикна различни стратегии за справување со подемот на YouTube.
Водачите на Disney редовно разговараат за YouTube на стратешките состаноци и размислуваат да додадат содржина генерирана од корисниците на Disney+, иако тоа не е приоритет. Netflix и Warner Bros. Discovery, сепак, се фокусираат на поголемиот пазар за гледање ТВ надвор од YouTube.
„YouTube е значително присутен во навиките за гледање на луѓето, не само на телефоните, туку и во дневните соби“, рече Тара Волперт Леви, потпретседател на YouTube за Америка. „Кога Nielsen ја забележа доминацијата на YouTube во „стриминг војните“, тоа дури и нас нè изненади.
Растечката доминација на YouTube
Претходно оваа година, извршниот директор на YouTube, Нил Мохан, објави дека корисниците секојдневно гледаат преку 1 милијарда часа содржина на YouTube на ТВ екраните, а над 150 милиони Американци секој месец го гледаат YouTube на поврзаните телевизори. Приходите од реклами се зголемија, при што YouTube заработи 31,5 милијарди долари во 2023 година, што е зголемување од 8% во однос на 2022 година и зголемување од 271% од пред шест години. Во првиот квартал од 2024 година, приходите од реклами се искачија за 21% на 8,1 милијарди долари. Основан во 2005 година и продаден на Google за 1,65 милијарди долари една година подоцна, YouTube значително порасна. Аналитичарот Мајкл Натансон во март процени дека YouTube ќе вреди 400 милијарди долари како самостојна компанија, повеќе од Disney и Comcast заедно. „ YouTube сè уште е горилата тешка 800 килограми во овој простор и верувам дека тие се незапирлив моќен играч“, рече Кевин Мајер, ко-извршен директор на Candle Media и поранешен извршен директор за стриминг на Disney.
Фокусот на Disney на YouTube
Директорите на Disney внимателно го следат растечкото влијание на YouTube, особено кај помладата публика, додека обожавателите ги промовираат и критикуваат понудите на Disney на социјалните мрежи. Тие размислуваат да интегрираат содржини генерирани од корисници во Disney+ за да ги задржат корисниците и може да додадат повеќе целосни епизоди од сериите Disney+ и Hulu на YouTube за да привлечат не-претплатници. Оваа стратегија, која претходно се користеше за детски содржини како „Bluey“ и „Mickey Mouse Clubhouse“, може да се прошири и на серии за повозрасна публика.
Извор: Freepik / ikdamrevant
Пригушен одговор на Netflix
Netflix му пристапува на YouTube поинаку, гледајќи го како задоволување на различните потреби на потрошувачите, а не како единствена закана. Netflix се фокусира на силна понудата со супериорни препораки, широк досег и голема публика за поттикнување на ангажманот. Наиде на успех со содржина како „Cocomelon“, популарна на двете платформи. Сепак, конкуренцијата се интензивира во рекламирањето, особено откако Netflix ја лансираше својата линија поддржана со реклами, која сега има 40 милиони глобални корисници. Иако е далеку зад 2 милијарди корисници на YouTube, Netflix размислува за бесплатни верзии на својата услуга на некои пазари за да привлече огласувачи. Netflix одби да ги коментира овие стратегии.
Извор: Freepik
Други стратегии
Услугата за стриминг услугата Peacock на NBCUniversal експериментираше со курирани клипови од емисии како „Saturday Night Live“ и „The Office“ за да го имитира ефектот на „зајачка дупка“ на YouTube Shorts, со цел да им се допадне на помладите корисници условени да гледаат кратки форми. Сепак, овој пристап се чувствува застарен во споредба со тоа како TikTok, YouTube Shorts и Instagram Reels ја револуционизираа содржината со кратки форми. Натансон сугерира дека иднината лежи во персонализацијата управувана од вештачката интелигенција, која традиционалните медиуми допрва треба да ја усвојат. Во меѓувреме, Amazon директно ја ангажираше ѕвездата на YouTube, MrBeastн за ново реално шоу и покрај скептицизмот за успехот на креаторите на претплатнички услуги за стриминг на YouTube.
YouTube заедница
Популарноста на YouTube доаѓа од автентичните односи на креаторите со своите обожаватели, вели Британи Броски, чиј канал има над 2 милиони претплатници. Таа забележува дека YouTube негува чувство на заедница, особено важно за време на пандемијата кога многумина се свртеа кон платформата за содржина во реално време. Оваа лична врска не се пренесува кога креаторите се префрлаат на други услуги. Моделот на YouTube, кој подели преку 70 милијарди долари со креаторите преку својата Партнерска програма, го поттикнува останувањето на платформата. Ниската бариера за влез и моменталните повратни информации од обожавателите, исто така, помагаат брзо да се обликува содржината, процес што традиционалните медиуми не можат да го реплицираат.
Застарување
Директорите на Warner Bros. Discovery се помалку загрижени за доминацијата на YouTube, и покрај неговата популарност меѓу тинејџерите и генерацијата З, кои се залагаат за содржина генерирана од корисници. Нивната стриминг услуга Max се фокусира на престижни драми и филмови за возрасни, дистанцирајќи се од типичната цена на YouTube. Додека некои веруваат дека помладите гледачи на крајот може да „остарат“ за содржината со кратки форми на YouTube, постои простор за коегзистирање на двете платформи. Сепак, налетот на YouTube во епизодни и сценаризирани серии, како „Cobra Kai“, и неговата неограничена употреба на вештачка интелигенција за содржини генерирани од корисници, претставуваат потенцијална закана за традиционалните медиуми.