ПР трендовите во 2024

Дека „ПР-от е сé“ е веќе докажана и потврдена вистина во корпоративниот свет, при што професионалците за односи со јавностa (ПР-менаџерите) имаат огромна улога во онлајн (и офлајн) репутацијата на брендот. Со добар ПР го промовирате и заштитувате имиџот што сте го изградиле.

pr-trendovi-1507-fi

Извор: Unsplash / Volodymyr Hryshchenko

Дел од работата на професионалците за односи со јавноста е да бидат во тек со најновите трендови во индустријата од проста причина што светот постојано се менува, а со него и ПР-от. Она што им беше важно на потрошувачите пред три години, денес е сосема различно. ПР-от како алатка за обликување на слика за производите во главите на сите потрошувачи, користи одредени тактики и стратегии кои содејствуваат со публиката во даден момент.

Исто како и во маркетингот, постојат трендови и во светот на ПР-от кои од година во година стануваат се позабележителни, бидејќи јазот помеѓу ПР-от и маркетингот се намалува.

Замислете ситуација во која вашиот нов производ добива многу негативни критики. Прашањето кое се поставува е: Кој треба да одговори на тоа –  ПР-от или маркетингот? До пред извесно време секторот на односи со јавноста ја преземаше оваа одговорност, а денес таа е поделена меѓу овие два сегменти. Клучните тековни трендови во односите со јавноста им помагаат на брендовите да разберат кој, како и кога го презема решавањето на проблемите и какви се можностите. Трендовите се обликувани од бројни фактори, меѓу кои се преференциите на потрошувачите,  очекувањата на вработените, развојот на новите технологии и др., и како што секоја од овие области се развива, паралелно мораат и ПР-стратегиите на вашата компанија да се менуваат доколку сакате да продолжите да ја прикажувате вашата компанија во најдобро светло.

ПР Тренд 1: Податоците и аналитиката се клучни за стратегиите за односи со јавноста

Мерењето на влијанието на ПР-стратегиите кај компаниите денес е многу полесно и остварливо во споредба со минатото, кога за онлајн репутацијата повеќе се говореше со претпоставки, наместо со факти. Со денешните алатки за аналитика и известување за односите со јавноста, податоците имаат сè поважна улога во стратегиите за односи со јавноста, па така следењето на барем овие три КПИ-метрики се сметаат за задолжителни:

  • Свесност за брендот и претпочитање на брендот
  • Ангажираност / енгејџмент на социјалните медиуми
  • Веб сообраќај со висок квалитет

Податоците и аналитиките за поддршка на одлуките и нивните резултати, исто така, им помагаат на професионалците за односи со јавноста да се осврнат на работните перформанси и барањата за ресурси.

Дигитален свет: Кој „брат“ ви ја отвора вратата? 

ПР-тренд 2: Различноста и интеграцијата го одредуваат ПР-от

Сè повеќе компании ги имплементираат иницијативите за различност, правичност и инклузија (DEI) кои ПР-менаџерите мораат да ги земат во предвид при донесувањето на ПР-стратегиите за обликување на јавната перцепција, градењето односи и одржувањето на довербата на клиентите. За многу компании овој тренд претставува и конкурентна предност (USP), бидејќи промовирањето на различноста и вклучувањето во ПР-от не само што им се допаѓа на клиентите, туку и на потенцијалните вработени.

Ова е одличен пример за важноста на цврстата ПР-стратегија. Кога компаниите навистина инвестираат во создавање разновидно, правично и инклузивно работно место, тие лесно можат да ги споделат своите активности за да ги одржат нивните DEI иницијативи.

ПР тренд 3: Инфлуенсерскиот маркетинг продолжува со полна пареа

Инфлуенсер-маркетингот беше од клучно влијание во ПР-трендовите во изминатите неколку години, и денес е така. Инфлуенсерите продолжуваат да се појавуваат во секое ќоше од мрежата, од микро-инфлуенсери на TikTok до инфлуенсери со милиони следбеници на Instagram. Дополнително, тие создаваат влезни точки кои можеби сè уште не се на вашиот радар.

pr-trendovi-1507-ps1

Извор: Freepik / Frolopiaton Palm

Микро-инфлуенсерите доведоа до тоа компаниите да ги повлечат одобрувањата од познати личности и масовни медиуми за да бараат помали ниши. И бидејќи работи толку добро, ПР-кампањите ќе продолжат да се потпираат на промоции на инфлуенсери за раст на брендот.

Инфлуенсер може да биде речиси секој чии мислења ги споделувате и верувате. На пример, поткастер, онлајн блогер или блогер може да биде инфлуенсер. Овие луѓе можеби немаат препознатливост или гледаност на славна личност – но имаат доволно доверливост и следење за да влијаат на мислењата на оние што ќе ги слушаат.

ПР тренд 4: Персонализиран ПР

Концептот на персонализиран маркетинг се прелеа во светот на ПР-от. Во маркетингот, персонализацијата служи за задржување на клиентите и зголемување на продажбата бидејќи постојано влијае на клиентите. Истото важи и за персонализираниот ПР.

Приспособувањето на ПР-тезите за поединечни новинари или влијателни лица овозможува да се креираат пораки кои директно зборуваат за нивните интереси. Ова помага да се создаде моментална доверба и кредибилитет при објавување нови извори и ја продлабочува довербата што веќе ја имате кај медиумите и професионалците.

Извор: Freepik / Daymoms

ПР Тренд 5: Автентичноста во ПР-от

Покрај DEI и персонализацијата, автентичноста продолжува да ги обликува очекувањата на потрошувачите и ПР-агенциите. Сепак, очекуваме автентичноста да биде уште поважна од кога било, а истата може да се зголемува со фокус на ВИ технологиите и менувањето на маркетинг содржини, пораки и брендирање.  Првиот фокус е на зголемената употреба на технологии за вештачка интелигенција (ВИ) за создавање персонализирани дигитални искуства кои може да се приспособуваат, но при тоа важно е да се задржи човечкиот елемент што ја прави персонализацијата автентична.  Вториот фокус е насочен кон довербата на потрошувачите која треба да ја стекнат од содржините и пораките на компанијата. Имајќи го предвид океанот од дезинформации околу нас, клучно е да тие да бидат сигурни кому му ја даваат довербата, а очекувањата од компаниите да бидат задоволни. Потрошувачите очекуваат брендовите да проговорат, да бидат транспарентни за етиката и вредностите и да одат подалеку од „маркетиншкиот збор“. Автентичноста е пресекот на овие работи. Веќе не е доволно да вклучите општи фрази како „Ќе го направиме ова заедно“ во комуникацијата, туку да ги поткрепите вашите изјави со постапки.

Филолог по англиски и германски јазик и литература, отсекогаш вљубена во книги, поезија и зборови. Креатор на содржини и автор во работно време, сонувач и приземен утопист во слободно време, а во меѓувреме ја наоѓа во убавината во едноставните работи во животот.

Избор на уредникот

Prijavi se na novosti.