Култната реклама на Apple за Macintosh, едноставно наречена „1984“ и инспирирана од истоимениот роман на Џорџ Орвел, прикажува фигура на „Големиот Брат“ кој им се обраќа на масите од огромен екран, додека жена, бегајќи од полицијата, го крши екранот со чекан.
Револуционерна реклама
Денес, оваа реклама изгледа како суштината на 1980-тите – CRT телевизори, драматични гласови и раскошни фризури. Но во тоа време, таа беше нешто невидено во светот на огласувањето.
„Продадоа компјутери во вредност од 150 милиони долари за 100 дена“, вели Дејвид Стабли, експерт за спортски маркетинг и автор на книгата Gamechangers and Rainmakers: How Sport Became Big Business, во интервју за CNN Sport. „Целата маркетинг-индустрија застана и се прашуваше: ‘Што се случи? Како се случи ова?’“
Човекот зад рекламата – Ридли Скот
Можеби звучи неверојатно, но Super Bowl не бил секогаш спектаклот каков што го знаеме денес. Не може да се тврди дека „1984“ е единствената причина зошто рекламите за Super Bowl денес се очекуваат со толку многу возбуда, но, како што објаснува Стабли, постои јасен момент „пред и после“ оваа култна реклама.
Оваа реклама всушност порачуваше: „Заборавете сè што се случувало во минатото. Единствениот начин да се направи тоа е да се скрши тој огромен екран со чекан.“
Не е изненадување што рекламата имаше толку филмски изглед, со оглед на тоа кој ја режираше. Ридли Скот, кој веќе се прослави со Alien и Blade Runner, ја започнал својата кариера во рекламната индустрија, а неговиот препознатлив дистописки стил совршено се вклопи со Орвеловата визија.
„Сите мислеа дека 1984 ќе биде крајот на светот, особено ако ја прочитале книгата на Џорџ Орвел, а оваа реклама ја разбуди имагинацијата на луѓето. Иако компјутерот Macintosh не беше прикажан во рекламата, јасно беше дека ‘Големиот Брат’ симболизираше веќе постоечките технолошки компании“, вели Стабли.
Растот на телевизиското влијание
За среќа на Apple, 1980-тите не беа дефинирани само од орвеловската анксиозност. Тоа беше и декада кога огласувачите почнаа сериозно да ја сфаќаат моќта на телевизијата – и да инвестираат огромни буџети во рекламите.
Се разбира, може да се потрошат милиони долари на совршена Super Bowl реклама, но ако луѓето следниот ден зборуваат само за самиот натпревар, ефектот ќе биде ограничен.
За среќа на Стив Џобс и неговиот тим, тоа не беше случај во 1984 година. Со Raiders кои веќе водеа со 21:3 против Washington Redskins до полувремето, натпреварот беше практично завршен – а сите очи беа вперени во рекламите.
Извор: Web-mind.rs