Google го одложи укинувањето на колачињата до 2025 година

Google повторно го одложува укинувањето на колачињата од трети страни во Chrome. Компанијата неколку пати го одложуваше спроведувањето на оваа промена откако ја објави истата во јануари 2020 година. Таа го наведе отпорот од индустријата и регулаторните тела како „значајна причина“ за одложувањето.

google-kolaci-1320-fi

Извор: DALL-E3

„Препознаваме дека постојат тековни предизвици поврзани со усогласувањето на различни повратни информации од индустријата, регулаторите и програмерите и ние ќе продолжиме да се вклучуваме со целиот екосистем“, рече портпаролот на Google во соопштение, според Business Insider.

Колачињата од трети страни се мали датотеки што се чуваат на уредот на корисникот. Компаниите користат колачиња за да ги следат корисниците низ веб-страниците и да ги таргетираат со реклами. Тие, исто така, ја користат оваа алатка за следење на ефективноста на кампањите. Во последниве години, Google им се придружи на компаниите како Apple и Mozilla во постепено укинување на колачињата за да ја зголеми заштитата на приватноста на потрошувачите. Google ја разви својата Privacy Sandbox – збирка технологии кои ги штитат потрошувачите додека им овозможуваат на компаниите успешно да се рекламираат.

Негативни реакции од компаниите

Google зависи од рекламите, а компаниите користат колачиња за да ги таргетираат потрошувачите и да проценат дали рекламите имаат ефект. Како сопственик на најголемиот пребарувач, технолошкиот гигант се соочи со негативни реакции од компаниите поради планираното отстранување на оваа функција и нејзиното влијание врз рекламирањето.

Во јануари, Google експериментираше со постепено укинување на колачињата за 1% од корисниците на Chrome, што е околу 30 милиони луѓе. Различни adtech компании рекоа дека новата технологија не ја надополнува изгубената функционалност од колачињата.

Google, исто така, се соочи со регулаторни компликации што го спречија да продолжи со промената. Google не може да ги елиминира колачињата од трети страни во Chrome сè додека Управата за конкуренција и пазари на Обединетото Кралство (CMA) не биде задоволна со новата технологија и не ја одобри како антиконкурентна.

„Исто така, од клучно значење е CMA да има доволно време да ги прегледа сите докази, вклучително и резултатите од тестовите на индустријата кои CMA ги побара од учесниците на пазарот да ги испорачаат до крајот на јуни“, рече портпаролот на Google.

Претходно, CMA рече дека е во процес на евалуација на влијанието на промените, што планира да ја заврши до средината на 2024 година. Откако ќе ги одобри технологиите на Privacy Sandbox, Google мора да почека помеѓу 60 и 120 дена пред да може да ги укине колачињата.

Избор на уредникот

Prijavi se na novosti.