Како и многумина од нас, големите компании се борат да останат во чекор со бројот на платформи за социјални медиуми кои се натпреваруваат за своето време и внимание. Тие се соочени со прашањето за тоа кои апликации да ги изберат на пазар каде што социјалните медиуми можат да бидат важна алатка за градење бренд, дозволувајќи им да ги таргетираат потрошувачите таму каде што се најактивни.
Во текот на изминатата деценија, сериозните брендови требаше да одржат присуство на социјалните мрежи, вели Натан Алебах, креативен директор на Allebach Communications, која се здружи со брендови како Utz Snacks и Steak-umm за да го изградат своето присуство на социјалните мрежи.
Не само што е тоа главен начин за запознавање на потрошувачите, туку и социјалните медиуми се клучен придонесувач во откривањето на брендот – за што компаниите се надеваат дека тоа ќе се претвори во продажба низ генерации купувачи.
Меѓутоа, наместо да се борат за дигитален простор на сите овие нови платформи, некои компании избираат да бидат поразумни за тоа на кои мрежи сакаат да се приклучат. Во некои случаи учат од брендови кои го пропуштиле возот наречен „социјални мрежи“ пред неколку години, пишува Би-Би-Си.
Малтретирање и поларизација
Еден од првите големи брендови што „повлече нога“ беше Lush Cosmetics, кој во ноември 2021 година одлучи да престане да објавува на платформите на социјалните медиуми контролирани од Меtа, матичната компанија на Facebook, Instagram и WhatsApp.
Компанијата за убавина првично ги напушти платформите во 2019 година, поради загриженоста околу борбата со постојано променливите алгоритми на социјалните мрежи, како и поради загриженоста за потенцијалното негативно влијание на социјалните платформи врз младите.
„Ние сме социјален бренд и заедницата беше клучна за нас“, вели Анабел Бејкер, глобален бренд директор на Lush. „Кога се приклучивме на социјалните мрежи, Facebook и другите платформи беа она што првично баравме: директни врски со заедниците.
Извор: Unsplash / Julio Lopez
Но, Бејкер вели дека тие се повлекле бидејќи мрежите станале помалку социјални, помалку насочени кон корисниците и водени од алгоритми контролирани од компаниите. Иако Lush повторно се појави на платформите за време на пандемијата со Ковид-19 за да стигне до клиентите, брендот за убавина сега е повторно во „илегала“. Тие се надвор од социјалните мрежи скоро две години – и не планираат да се вратат.
Времето, велат експертите за социјалните мрежи, е моторот што ги исфрла брендовите. Може да биде тешка задача да побарате од помладите вработени да следат толку многу платформи.
Некои брендови, исто така, чувствуваат многу непријатности во однос на социјалните медиуми воопшто. Прво, како и Lush, некои компании се незадоволни од начинот на кој функционираат платформите и како се управуваат.
Можеби постои поголем ризик дека следбениците ќе се свртат кон брендовите поради нестабилноста и токсичноста на некои бази на корисници на социјалните медиуми. Бидејќи социјалните платформи го поларизираа општеството на неочекуван начин, брендовите открија дека многу корисници брзо ја критикуваат сметката за која веруваат дека е погрешна.
Кога луксузниот моден бренд Bottega Veneta напушти голем дел од социјалните мрежи во 2021 година, неговиот креативен директор Даниел Ли укажа на „атмосфера на малтретирање на социјалните мрежи“. Тој за „Гардијан“ изјави: „Не сакам да разговарам во негативна атмосфера“.
Главната придобивка од органското присуство на социјалните мрежи за повеќето брендови е да се активираат 1% од нивните супер фанови и хејтери. На крајот од денот, секој тим мора да го процени односот помеѓу ризикот и придобивката. Инвестицијата за секој бренд не е вредна, особено со оглед на тоа колку платформи треба да се земат предвид и колку тие можат да бидат несигурни.
Вели Алебах.
Да се остане или не?
Лансирањето на Threads го врати прашањето „да се остане или не“ во прв план.
Заедно со публиката, која е веќе на другите нови платформи, наводниот убиец на Меtа на Twitter (сега Х) веќе имаше над 100 милиони корисници за помалку од една недела откако започна да работи – со други зборови, растечка група на потенцијални купувачи за брендови.
Сепак, за брендовите е тешко да одлучат дали да прифатат нови апликации.
Како прво, брендовите и понатаму се борат со репутацијата и злоупотребата на корисниците. Некои брендови, исто така, може особено да имаат грижи во врска со Threads, бидејќи Меtа има мината практика да лансира апликации дизајнирани да се натпреваруваат и да ги заменат постојните (Instagram Reels, на пример, беше дизајниран да се справи со TikTok), кои не секогаш успеваат.
Брендовите ќе ги носат своите одлуки за социјалните мрежи поединечно – но Алебах вели дека многумина сè уште чувствуваат притисок да објавуваат содржина на овие нови платформи.
„Во овој момент, тешко е да се замисли иднина каде што брендовите ќе почнат масовно да се повлекуваат од платформите на социјалните медиуми“, вели тој. Сепак, тој додава дека е можно да видиме како некои брендови се повлекуваат, особено ако „не можат да ја измерат вредноста или почнат да веруваат дека ризиците ги надминуваат наградите“.
Бејкер вели дека нејзината компанија не сака да се врати на социјалните мрежи – дури и со голема публика.