Со приход од 11,97 милијарди долари во 2022 година и во очекување, виртуелната реалност е сета возбуда овие денови, а слушалките за ВР полека стануваат стандардни уреди во секој дом.
Но, зошто виртуелната реалност ги добива сите пофалби, и уште поважно, што точно е тоа?
Ако ги поставувате истите прашања, проверете го овој курс за сите работи за виртуелна реалност што ќе ја разјасни секоја конфузија или несигурност во врска со оваа технологија што се појавува.
Технологија која ги надминува границите на имагинацијата
Лаички кажано, виртуелната реалност (ВР) е целосно извонредна компјутерска симулација која го мами корисникот да верува дека е дел од симулирана средина наместо онаа во која всушност се наоѓа. За да се случи тоа, програмерите мора да користат софтвер и хардвер кој поддржува создавање на имерсивни средини. Корисниците понекогаш мора да се потпрат на дополнителна опрема што им овозможува целосно да ја искусат виртуелната реалност.
Извор: Freepik
Виртуелната реалност е целосно извонредна симулирана средина, која им овозможува на корисниците да ги истражуваат виртуелните светови во 360 степени. Со други зборови, штом корисникот ќе се приклучи на светот на VR преку слушалки, технологијата VR ќе му овозможи да гледа генерирана 3D слика од светот што го опкружува.
Вреди да се напомене дека дури и пристојната ВР технологија може до толку да ја промени нашата перцепција, што корисниците не можат да стојат во место или да не ги движат своите делови од телото, што обично е нуспроизвод на стесната перцепција за она што се случува надвор од виртуелната реалност.
На пример, ако корисникот носи слушалки за ВР и игра стрелачка игра, тој ќе се обиде да избегне куршуми и да се засолни во реалниот свет, иако заканата не е реална. И ако скокаат од авион во ВР игра или се шетаат низ градот како во пријателско соседство на Спајдермен, ќе се чувствуваат како навистина да се во воздух, а не во сопствената спална соба или дневна соба.
Сепак, предолгото престојување во опкружување навиртуелна реалност често резултира со сајбер-болест, проследено со гадење, главоболки и вртоглавица – чувства слични на морска болест. Сепак, не сите виртуелни реалности можат да доведат до такви екстремни искуства, што не води до следното прашање.
Кои се различните видови на виртуелна реалност?
Три типа на виртуелна реалност
Индустријата за ВР е далеку од создавање на извонредна виртуелна реалност која ги вклучува сите наши сетила како што тоа го прави нашата реалност. Сепак, оваа технологија несомнено обезбедува реалистичен сензорен ангажман, дозволувајќи им на корисниците целосно да се нурнат во сите видови средини, дури и ако концептот зад нив не се усогласува со нашата идеја за реалноста. Сепак, не сите ВР системи се создадени еднакви и тие би можеле да се категоризираат на следниов начин:
- Неимерсивна виртуелна реалност
- Полу-имерсивна виртуелна реалност
- Целосно имерсивна виртуелна реалност
Поради широката употреба во секојдневниот живот, неимерсивните виртуелни искуства често пати не се ни сметаат како посебен жанр на виртуелна реалност.
Вообичаени примери за неимерсивна виртуелна реалност се видео игрите. Корисниците можат да пристапат до виртуелната реалност кога играат игра без да чувствуваат дека се целосно обземени од играта. Наместо тоа, тие контролираат што се случува на екранот додека сè уште се свесни за нивната физичка околина.
Извор: Freepik
Слично на тоа, полу-имерсивните виртуелни реалности нудат делумно виртуелно искуство. Се разбира, тие сè уште можат да направат корисниците да се чувствуваат како да се во друга реалност без да ја изгубат врската со физичкиот свет. Најдобри примери за полу-имерсивна виртуелна реалност се медицинска операција или симулатори за летање кои обучуваат хирурзи и пилоти.
И на крај, како што кажува името, целосно имерсивните виртуелни реалности обезбедуваат најреалистични и интензивни искуства. Но, за разлика од неимерзивната ВР, целосно имерзивната ВР бара употреба на наочари за виртуелна реалност или ткн. ВР сет за глава. Овие додатоци им овозможуваат на корисниците да се ослободат од вистинскиот свет и да сметаат дека она што го гледаат на нивните екрани е единствената реалност што постои.
Иновативни начини на кои општеството има корист од виртуелната реалност
Општеството често ја поврзува виртуелната реалност со игри. Иако има огромен ефект врз индустријата за игри, ВР е широко прифатена и во други бројни области. Покрај забавата, ВР може да се користи и за деловни и едукативни цели, што ја прави една од најраспространетите и најуспешните иновации на 21 век.
- Висококвалитетни визуелизации: Виртуелната реалност нуди висококвалитетни визуелизации кои им овозможуваат на корисниците да го искусат чувството на движење низ виртуелните светови, познати и како метаверзуми. Не само што оваа карактеристика им дава на гејмерите впечаток дека всушност се дел од нешто ново, туку може да ги подобри и нивните моторни вештини и рамнотежа, особено во целосно имерсивни реалности.
- Безбедна практика: Симулациите за виртуелна реалност им даваат на корисниците средина без ризик каде што можат да научат нова вештина или како да се движат по потенцијално опасни операции во физичкиот свет. На пример, медицинскиот персонал може да се потпре на ВР за да го предвиди исходот од ризичната операција, или техничарот за бомби може да научи како правилно да ја отстрани бомбата без да ги доведе во опасност животите.
- Можности за учење: Имерсивните училници можат да го зајакнат ангажманот на децата и да им помогнат на учениците со попреченост да се прилагодат и да обработат нови информации. Покрај тоа, интерактивното учење преку ВР им овозможува на учениците да комуницираат со материјалот и побрзо да ги задржуваат информациите.
- Подобрување на проценката: Со толку многу нови виртуелни реалности што им се нудат на корисниците да ги тестираат производите пред да ги купат, луѓето можат да се потпрат на ВР за да заштедат време и пари. Значи, без разлика дали сакате да ги видите резултатите од вашите нови проекти за ремоделирање или да го тестирате вашиот автомобил од соништата, користењето на виртуелната реалност може да ви помогне да донесувате информирани одлуки пред секое купување.
Хардверски барања за ВР
Хардверот за ВР се состои од неколку додатоци кои придонесуваат за искуството на корисникот во виртуелниот свет. Некои може да тврдат дека секое парче опрема е од суштинско значење за целосно имерсивно искуство. Сепак, просечниот корисник сè уште може да ужива во виртуелната реалност без некои од овие додатоци (на пример, без лента за трчање).
Извор: Freepik
Хардверот е од суштинско значење за целосното искуство, бидејќи опремата суштински манипулира со сетилата на корисникот, измамувајќи ги да веруваат дека виртуелниот свет е реален.
Следната листа ја дели ВР хардверот во неколку категории:
- Наочари за ВР: Наочарите за виртуелна реалност е всушност сет поставен на главата што го нурнува корисникот во виртуелната реалност. Откако корисникот ќе ги стави, веднаш се префрла во реалистична виртуелна средина.
- Контроли за движење: Овде имаме уште еден суштински дел од опремата. Контролите за движење им овозможуваат на корисниците да дејствуваат и да ги контролираат своите аватари во виртуелна средина. Секоја контрола доаѓа со вградени инфрацрвени LED диоди. Како што камерите со наочарите ја откриваат и фотографираат светлината што емитува, системот за следење потоа може да ги користи тие информации за да ги постави контролите во просторот за ВР.
- 3D глушец: Како варијација на обичниот 2D глушец, овој ВР контролен уред за покажување може да се користи за движење, зумирање или ротирачки 3D слики.
- Жичени ракавици: Иако не толку вообичаени како контролите за движење, жичените ракавици би можеле да бидат одличен додаток на вашата колекција на ВР аксесоари. Жичаните ракавици можат да го имитираат движењето на човечките раце, постигнувајќи повисок степен на имерсивност од контролите.
- Траки за трчање: ВР траките за трчање обично се користат во сесиите за обука, што им овозможува на корисниците целосно да го истражат полето за виртуелна реалност. Сепак, ВР траките за трчање би можеле да се користат за игри, бидејќи дополнително ја намалуваат бариерата помеѓу реалниот свет и виртуелната реалност.
- Оптички тракери: Оптичкиот тракер е ВР хардвер кој, како што вели името, ги следи позициите на корисниците користејќи една или неколку видео камери.
- Уреди за мирис: Уверливата технологија за мирис полека станува достапна, дозволувајќи им на креаторите на ВР игри да ги „пополнат пукнатините“ и да им овозможат на корисниците целосно извонредно искуство што ќе ги вклучи сите нивни сетила. Недостатокот на мириси во ВР не е нешто што го нарушува искуството, но би било убаво ако можеме да земеме и помирисаме виртуелен цвет, нели?
Алатки за развој на софтвер за ВР
Поголемиот дел од тековната ВР содржина е развиена од експерти користејќи различни типови на 3D софтвер. Така, на пример, ова вклучува комплети за развој на софтвер за виртуелна реалност SDK, софтвер за визуелизација или симулатори за обука.
- VR SDK: Тие ги вклучуваат примарните алатки што им се потребни на програмерите за да дизајнираат и градат виртуелни светови. Сфатете ги како градежни блокови што му требаат на секој програмер за успешно да го заврши проектот за ВР.
- Софтвер за визуелизација: Софтверот за визуелизација постои за да им помогне на корисниците да искусат компајлирани податоци за виртуелна поставка.
- Симулатори за обука: Тие се од суштинско значење во неколку индустрии, бидејќи овозможуваат обука во имерсивни средини. Имплементацијата на симулатори за обука расте, и веројатно ќе ги препознаеме како неопходен дел од стратегијата за развој на вработените.
Примери за употреба на ВР
Иако често е поврзана само со секторот за игри, виртуелната реалност значително влијаеше на индустриите кои се движат од забава до здравствена заштита. Имајќи го тоа на ум, еве неколку примери за користење на виртуелна реалност кои дополнително ќе ја доловат суштината на ВР.
- Забава: Индустријата за игри е пионер на ВР и продолжува да биде доминантна претстава за виртуелната реалност. Сепак, забавната индустрија се обидува да најде начини за спојување на ВР со другите сектори. Така, луѓето сега можат да гледаат филмови во ВР или да уживаат во возбудливо искуство во забавните паркови со ВР.
- Здравство: Виртуелната реалност го револуционизира здравствениот сектор преку обезбедување на соодветни симулатори за обука, помагање на лекарите да ја подобрат ефикасноста и да се грижат за некои пациенти во контролирана средина. На пример, една студија објавена во септември 2022 покажува дека на пациентите нурнати во виртуелната реалност им требаат помалку анестетици од обичните пациенти. ВР, исто така, може да им помогне на пациентите со анксиозност, како и да ги научи идните лекари како да ја зајакнат емпатијата на работното место.
- Архитектура: ВР им олеснува на архитектите да ги финализираат своите визии. Бидејќи ВР може да ги трансформира CAD моделите во фотореалистични рендери, архитектите можат да видат како нивните проекти ќе излезат во физичкиот свет. Ова им овозможува да ги направат потребните корекции или подобрувања и да ја подобрат ефикасноста.
- Безбедност при работа: Работните места кои вклучуваат машини и природни опасности претставуваат закана за работниците. Сите безбедносни проблеми на работното место може да се решат со користење на ВР без да се загрози нечиј живот.
- Туризам: ВР исто така нуди решение за оние кои сакаат да посетат одредени дестинации, но не можат да најдат време или ресурси да го претворат тоа во реалност. Гледање на истите слики од пирамиди или Таџ Махал е застарено, бидејќи корисниците сега можат да учествуваат во имерсивни авантури ширум светот, сè од удобноста на нивните домови.
- Воена индустрија: Некои воени вежби не мора да вклучуваат никакви ризици сè додека учесниците се потпираат на виртуелната реалност. Се разбира, ВР не може да ги замени сите воени активности. Сепак, може драстично да ги намали несреќите на теренот за обука и да ги научи војниците како подобро да се справат со неочекуваните околности и да се подготват за битки.
- Автомобилство: Виртуелната реалност нуди неколку подобрувања во автомобилската индустрија. На пример, виртуелната реалност е одлична алатка за анализа на сообраќајот и однесувањето на возилата на производителите. Пред да создадат нов модел, тие можат да ги проценат и подобрат прототиповите користејќи симулирани сценарија. Згора на тоа, учениците можат да вежбаат возење во ВР средина пред да излезат на пат, што само може да ги минимизира шансите за несреќи.
- Обука: Како што беше наведено претходно, виртуелната реалност значително придонесува за обука на вработените преку обезбедување соодветни услови кои ги задоволуваат потребите на приправниците.
Виртуелна реалност vs. аугментирана реалност: Што ќе доминира во иднината?
ВР и АР ги отворија вратите за возбудливи можности во игрите, образованието и на многу други полиња. ВР и АР може да ги променат перцепциите на гледачите и да ја подобрат реалноста на набљудувачот, но тие значително се разликуваат.
Додека виртуелната реалност (ВР) обезбедува компјутерска симулација на алтернативен свет, аугментираната реалност (АР) само го збогатува нашиот физички свет. Дополнително, ВР е целосно виртуелна и може да ги промени перцепциите на корисниците со ангажирање на поголемиот дел од нивните сетила, додека АР спојува фрагменти од дигиталните светови со физичката реалност.
Така, на пример, купувачите можат да користат АР за да пробаат облека и аксесоари или да видат како нов тросед би се вклопил во нивната дневна соба. Во овие сценарија, корисниците можат да вградат дигитални слики во нашата реалност, но не можат целосно да се нурнат во виртуелно искуство.
Од друга страна, ВР е првенствено виртуелна и ја заменува реалната средина. Корисниците повеќе не можат да ги видат деловите од своето тело или околината кога ставаат наочари за ВР. Наместо тоа, тие се целосно нурнати во дадената виртуелна поставка.
Друга разлика помеѓу ВР и АР е тоа што целосно имерсивната виртуелна реалност може да се постигне само ако корисникот носи наочари. Спротивно на тоа, на корисниците на АР им требаат само паметни телефони за да проектираат дигитални слики во нивното физичко постоење.
Да сумираме:
- ВР и АР постигнуваат две различни работи користејќи различни технологии.
- ВР може да биде целосно имерсивна, додека АР не може.
- Корисниците можат да пристапат до АР преку паметни телефони, но корисниците на ВР мора да користат наочари.
- ВР ја збогатува виртуелната реалност, додека АР ја зголемува физичката реалност.
Клучни играчи во ВР индустријата
ВР е привлечна за индустриските гиганти и за стартапите. Многу големи технолошки компании, вклучувајќи ги Microsoft, Nvidia и Samsung, лансираат свои ВР наочари и игри, но и стартапите како Holoride исто така значително придонесоа за развојот на ВР.
Табелата подолу ги прикажува клучните играчи и нивниот придонес во ВР индустријата:
ВР гиганти: | Основни услуги: |
Microsoft | Развој на платформа, производство на наочари |
Oculus | Производство на ВР, производство на наочари |
Samsung | Развој на платформата, производство на наочари |
Unity | Вградена поддршка за голем број уреди за виртуелна реалност |
NVIDIA | Производство на наочари, платформи за стриминг на ВР |
Холорид | Развој на ВР системи во автомобил |
Предизвици за виртуелна реалност
Многу ВР предизвици се оставени нерешени, и покрај тоа што технолошките гиганти работат на потенцијални решенија. Тоа е затоа што ВР е сè уште во повој, што го прави невозможно да се одговори на сите предизвици.
Главните проблеми со ВР првенствено се вртат околу високата цена и здравствените ефекти од користењето на ВР технологии. Сепак, да не заборавиме на другите предизвици, вклучително и етичките грижи кои влијаат на развојот на ВР.
Извор: Freepik
Еве ги главните проблеми со виртуелната реалност кои остануваат нерешени:
- Цена на виртуелната реалност: Иако производителите на ВР наочари се обидуваат да ја намалат цената на опремата за ВР, тажната вистина е дека ВР не е евтина. Се разбира, таа е подостапна отколку што беше пред една деценија, но сè уште бара значителна инвестиција.
- Сајбер-болест и здравствени грижи: Широката употреба на ВР доведува до краткорочни проблеми, вклучувајќи гадење, вртоглавица и лоша просторна перцепција. Дополнително, продолжената изложеност на виртуелна реалност понекогаш доведува до проблеми со очите и главоболки.
- Губење на контакт со реалноста: Потопувањето во виртуелната реалност е првенствено индивидуално искуство. Корисниците можат да уживаат во виртуелната реалност до тој степен што забораваат на реалниот свет. Овој аспект на ВР може да доведе до зависност и изолација и уште повеќе да придонесе за депресија и анксиозност. За среќа, овие екстремни исходи се ретки, но тие не треба да се занемарат.
- Симулатори за обука: Симулаторите за обука се многу корисни, бидејќи им овозможуваат на слушателите да прават грешки без да стават некого во ризик или да трпат екстремни последици. Од друга страна, треба да земеме предвид дека обуката во виртуелната реалност не е споредлива со обуката во реалниот свет. Но, сè додека слушателите се изложени и на VR и на вежби во реалниот живот, помала е веројатноста да се случат грешки.