Растот на TikTok и на гигантот за малопродажба Amazon предизвикаа сериозен конкурентен притисок врз Google и Мета, кои со години поседуваат повеќе од половина од бизнисот со рекламирање во САД. Доколку TikTok биде забранет, повеќе од половина од средствата за реклами потрошени на платформата во САД би се прераспределиле кон Meta и Google, проектира eMarketer.
- Instagram и Facebook би презеле 22% и 17.1% од прераспределените средства од TikTok, соодветно. YouTube, во сопственост на Google, би презел околу 10.7%.
- Други социјални медиуми, исто така, би имале корист. Snapchat, LinkedIn, Pinterest, Reddit и X би презеле заедно околу 18.3% од прераспределените средства за рекламирање на TikTok. Некои од овие платформи веќе започнаа да ги преструктурираат своите апликации со свои кратки видео производи слични на TikTok.
- Компаниите за поврзана ТВ (Connected TV), стриминг и другите компании за дигитални медиуми би собрале околу 30% од прераспределените средства за рекламирање преку социјални мрежи, пребарување и рекламирање за малопродажба.
Компаниите како Meta и Google вложија многу во нивните конкурентни производи (Reels и Shorts) на TikTok, позиционирајќи се добро за да имаат корист од можната забрана. Извршниот директор на Meta, Марк Закерберг, минатата година изјави дека Reels самите по себе зафаќаат повеќе од 50% од времето што корисниците го поминуваат на Instagram. Google минатата година соопшти дека повеќе од 2 милијарди корисници месечно гледаат YouTube Shorts.
eMarketer очекува дека средствата за рекламирање ќе се прераспределат веднаш по забраната, бидејќи маркетерите имаа повеќе месеци да изработат алтернативни планови. За сега, забраната изгледа веројатна, а аргументите на Врховниот суд поттикнаа очекувања дека законот за забрана ќе биде потврден.
Кина со месеци укажува дека нема да дозволи ByteDance да го продаде TikTok на американска компанија за да избегне забрана. Според извештајот на Bloomberg, кинеските власти разгледуваат можен договор за продажба на TikTok на Илон Маск. Доколку тоа се случи, Маск и X најверојатно ќе имаат огромна корист од целата ситуација.
TikTok го негира извештајот.
Извор: Axios.com