Пинг-понг и Google DeepMind
Google DeepMind е истражувачки центар познат по развојот на напредни ВИ системи, вклучувајќи го и AlphaGo, ВИ систем кој во 2016 година стана првата компјутерска програма што победила човечки професионалец во играта Go. Најновиот проект на овој тим е развој на робот кој ќе може да игра пинг-понг против луѓе. Роботот користи комплексни алгоритми за учење кои му овозможуваат да анализира и реагира на различни видови удари за време на играта.
Истражувачите се одлучиле за пинг-понг поради неговата сложена природа – од прецизна координација на рацете и очите до брза реакција на различни видови удари како спин и сервис. Роботот бил трениран користејќи методи на длабоко учење, при што секој тип на удар бил анализиран одделно, а потоа интегриран во поширок систем што овозможува донесување на одлуки во реално време.
Технолошки предизвици и достигнувања
Еден од најголемите предизвици во развојот на овој робот беше да му се овозможи да се прилагоди на различни брзини и стилови на игра. Брзите удари претставувале посебен проблем, бидејќи му оставаат помалку време за анализа и донесување одлуки. Сепак, благодарение на напредните алгоритми, роботот успеал да победи во 13 од 29 натпревари против човечки противници, со што го докажал својот потенцијал во реални спортски услови.
Примена на вештачката интелигенција во други спортови
Користењето на вештачка интелигенција во спортот не е новост. ВИ веќе се користи во различни дисциплини, вклучувајќи фудбал, кошарка и тенис. На пример, во тенисот, ВИ системот на IBM, Watson, се користи за анализа на натпревари на големите турнири како Wimbledon. Watson ги анализира податоците во реално време, помагајќи им на тренерите и играчите да донесат подобри стратешки одлуки.
Во фудбалот, ВИ се користи за следење на перформансите на играчите за време на натпревари, анализа на тактиките на противничките тимови, па дури и за донесување одлуки во врска со трансферите на играчи. Алгоритмите за машинско учење овозможуваат детална анализа на огромна количина податоци, што на менаџерите и тренерите им овозможува подлабок увид во играта, објави Tech Radar.
Иднината на ВИ во спортот
Успехот на ВИ системот на Google DeepMind во пинг-понгот е само почеток. Како што ќе се развива технологијата, можеме да очекуваме сè поголема примена на вештачката интелигенција во различни спортови. Од асистирање на тренерите во анализа на играта, преку унапредување на тактиките, до создавање на целосно автономни роботски натпреварувачи, ВИ има потенцијал да го промени начинот на кој се игра и следи спортот.
Освен во професионалниот спорт, вештачката интелигенција може да игра клучна улога и во аматерскиот спорт, помагајќи им на рекреативците да ги подобрат своите вештини преку персонализирани тренинзи и анализа на перформансите. Исто така, ВИ би можела да придонесе за создавање на нови спортски дисциплини, каде што луѓето и роботите би се натпреварувале рамо до рамо.