Британската јавна администрација направи значаен чекор напред во дигитализацијата на процесите за вклучување на граѓаните, користејќи алатка базирана на вештачка интелигенција за анализа на јавните коментари во консултациите за регулирање на нехируршки козметички третмани. Алатката под назив „Consult“ беше применета врз повеќе од 2.000 одговори на граѓани, собрани за време на јавната расправа за процедури како ботокс и филери.
Алатот со вештачка интелигенција ги препознава клучните теми
„Consult“ е дизајниран да ги препознава клучните теми во големи бази на податоци, да ги групира одговорите и да ги истакнува доминантните ставови, со точност споредлива со онаа на човечки аналитичари. Според проценките, примената на вакви решенија би можела да донесе заштеди до 20 милиони фунти годишно за британските даночни обврзници со намалување на потребата од долготрајни рачни анализи во министерствата и агенциите.
Алатот е дел од пошироката платформа за вештачка интелигенција на британската влада, позната под името „Humphrey“, именувана по сатиричниот лик од култната серија „Yes, Minister“. Иако сè уште е во тест-фаза, веќе се најавува нејзина поширока примена во бројни владини сектори, особено во анализи кои бараат обработка на голем број коментари од граѓани за краток период.
Луѓето се сè уште потребни
Сепак, експертите предупредуваат дека човечкиот надзор останува неопходен со цел да се избегнат ризици како што се погрешно толкување, пристрасност во алгоритмите или т.н. „AI халуцинации“. Но, со правилна примена, вештачката интелигенција би можела да стане клучен сојузник на современата демократија, олеснувајќи го донесувањето одлуки врз основа на вистински увид во јавното мислење.
Извор: web-mind.rs