Секоја петта компанија во Германија користи ВИ

Во Германија, секоја петта компанија користи вештачка интелигенција (ВИ), но во најголем дел станува збор за поголемите компании, додека кај малите и средните претпријатија постои резервираност поради недоволното познавање и непознавање на законските рамки.

kompanii-vo-germanija-2545-fi

Извор: Freepik

Меѓу 20% од правните субјекти во економијата кои користат вештачка интелигенција, повеќето се компании со повеќе од 250 вработени, објави Сојузниот завод за статистика на Германија. Истражувањето опфати компании со најмалку десет вработени.

Резултатот за 2024 година покажува пораст од осум процентни поени во споредба со претходната година. Во 2023 година, приближно една од осум компании (12%) користела вештачка интелигенција, а во 2021 година, кога започна примената на ВИ, приближно една од девет компании (11%) ја користела.

Меѓутоа, оваа година, големите компании со повеќе од 250 вработени многу почесто ја користеле оваа технологија, поточно 48%, а само секоја четврта компанија (28%) со средна големина со 50 до 249 вработени и само 17% од малите компании со 10 до 49 вработени.

Од компаниите кои не користат вештачка интелигенција (ВИ), 18% размислуваат за таа можност, но како главни причини за двоумење ги наведуваат недоволното познавање на технологијата (71%), неизвесноста околу правните последици (58%) и резервираноста во однос на заштитата на податоците и приватноста (53%).

За 44% од компаниите, причина е некомпатибилноста на вештачката интелигенција со нивната опрема, додека 28% сметаат дека трошоците се превисоки, а 23% наведуваат резервираност од етички причини, се вели во соопштението на Заводот.

Од компаниите што не користат вештачка интелигенција, 21% изјавиле дека ниту во иднина немаат намера да ја применуваат.

Кога станува збор за употребата, германските компании најмногу ја користат вештачката интелигенција за анализа на текст, или таканаречен Text Mining (48%), како технологија за препознавање јазик (47%) и за обработка на природен јазик (34%).

Вештачката интелигенција најмногу се применува во маркетинг и продажба, во процеси кои опфаќаат услужни дејности, за организација на управувањето со претпријатијата и менаџментот, како и во сметководство и финансии.

Извор: Bizlife.rs

Избор на уредникот

Prijavi se na novosti.