Airbnb: Гигантот во индустријата за сместување, а не поседува ниедна недвижнина

Приказната за бизнисот кој успеа за краток период, од почетоци кои подразбираа спиење на душеците на надувување со појадок, да достигне пазарна вредност од 94,79 милијарди долари.

airbnb gigantot vo industrijata za smestuvanje

Извор: InstagramFOTOGRAFIN

Платформата за издавање на станбени објекти Airbnb е основана во 2007 година од двајца претприемачи од Сан Франциско, Брајан Чески и Џо Гебија. Airbnb од скромни почетоци прерасна во глобален гигант, трансформирајќи го начинот на кој луѓето патуваат и престојуваат на различни дестинации ширум светот. Нивната приказна е  приказната за бизнис кој успеа за краток период, од почетоци кои подразбираа спиење на душеците на надувување со појадок, да достигне пазарна вредност од 94,79 милијарди долари.

Приказната за душеците на надувување со појадок (Air bed and breakfast)

Идејата за Airbnb се родила од потреба и креативност. Џо Гебија и Брајан Чески, соочени со недостаток на пари и неможност да ја платат киријата, дошле до идеја да изнајмат дел од својот стан за време на конференција за дизајн во Сан Франциско. Купиле три душека на надувување, поставиле оглас на интернет и го нарекле сместувањето што го нудат “душек на надувување и појадок” (Air bed and breakfast). Првите гости пристигнале брзо, плаќајќи 80 долари по ноќевање, и така се родил Airbnb.

Компанијата успеа да го прошири своето работење во повеќе од 100.000 градови во 191 земја, со повеќе од четири милиони домаќини и шест милиони активни огласи за сместувачки капацитети. Оваа платформа им овозможи на корисниците да изнајмуваат различни видови сместување – од куќи, соби, бродови до куќички на дрво, по цени конкурентни на класичното хотелско сместување. Денес, Airbnb има повеќе од 150 милиони корисници ширум светот, кои досега резервирале преку милијарда престои.

Пазарната вредност на платформата Airbnb

Airbnb стана гигант во индустријата за сместување без да поседува ниту една недвижнина. Неговата моментална пазарна вредност изнесува 94,79 милијарди долари, со што е една од највредните компании во светот. На пример, вредноста на сите акции на Белградската берза изнесува 3,66 милијарди евра, што е само триесетти дел од пазарната вредност на Airbnb. Оваа платформа заработува преку услужна такса која ја наплаќа од домаќините и гостите за секоја резервација.

Компанијата во 2017 година го купи Luxury Retreats за 300 милиони долари, со што го основа брендот Airbnb Lux. Денес, Airbnb доминира и на пазарот на луксузни недвижнини, нудејќи ексклузивни и луксузни сместувања за оние со подлабок џеб.

Многу градови воведоа строги прописи за изнајмување преку Airbnb за да го заштитат пазарот за долгорочно изнајмување и да го смират локалното население. Градови како Њујорк, Лос Анџелес, Амстердам, Париз и Барселона имаат строги регулативи кои домаќините мора да ги почитуваат. На пример, во Њујорк е нелегално да се издава цел стан за престој пократок од 30 дена, додека во Лос Анџелес домаќините можат да ги издаваат своите сместувања максимално 120 дена годишно.

Airbnb ја трансформираше индустријата за сместување, овозможувајќи им на луѓето ширум светот да патуваат на нов начин, да ги запознаат локалните култури и заедници и да остваруваат дополнителен приход изнајмувајќи ги своите недвижнини. Со иновативниот пристап и постојаното ширење, Airbnb продолжува да го менува начинот на кој го доживуваме патувањето и сместувањето. Како пионер во својата област, Airbnb докажа дека еден едноставен концепт може да доведе до глобална револуција.

Уште една интересна работа поврзана со платформата Airbnb

За време на пандемијата COVID-19, кога многу традиционални туристички дестинации беа затворени или ограничени, Airbnb забележа значителен пораст на резервации за престој во рурални и помалку населени места. Многу луѓе бараа алтернативни опции за одмор и работа на далечина, што доведе до тоа места како што се планински куќи, селски куќи и викендички да станат исклучително популарни. Ова им овозможи на домаќините на тие локации да остварат значителен приход во време кога глобалниот туризам беше во опаѓање.

Медиумите често известуваа за овој феномен, истакнувајќи како Airbnb им помогна на луѓето да најдат безбедни дестинации за одмор и работа, додека традиционалните хотелски ланци претрпеа загуби. Платформата со тоа ја покажа својата флексибилност и способност за прилагодување на новите пазарни услови, што придонесе за нејзиниот понатамошен раст и популарност.

Избор на уредникот

Prijavi se na novosti.