ИТ прекините приземјија многу летови на авиокомпаниите
Најмалку три големи американски авиокомпании – American Airlines, United и Delta – побараа од FAA да ги приземји сите летови на глобално ниво. FAA ги извести контролорите на летање да им соопштат на пилотите во воздух дека авиокомпаниите моментално се соочуваат со проблеми во комуникацијата. Летовите кои веќе се во воздух остануваат во воздух, но ниту еден авион на овие компании нема да полета.
„Свесни сме за техничкиот проблем со CrowdStrike кој влијае на повеќе авиокомпании. American работи со CrowdStrike на решавање на проблемот што е можно побрзо и им се извинуваме на нашите клиенти за непријатностите“, се вели во соопштението на American Airlines до кое дојде ABC News.
United во соопштението објави: „Прекинувањето на софтверот на третите страни влијае на компјутерските системи низ целиот свет, вклучувајќи го и United. Додека работиме на обновување на тие системи, ги држиме сите авиони на нивните аеродроми на полетување. Летовите кои се веќе во воздух продолжуваат до нивните дестинации“.
Глобални нарушувања низ целиот свет
Глобални ИТ прекини беа пријавени во многу земји, вклучувајќи го аеродромот во Берлин во Германија, Лондонската берза, Google Cloud, Microsoft и аеродромот Гетвик во Обединетото Кралство. Microsoft соопшти дека истражува проблем кој влијае на способноста на корисниците да пристапат до различни апликации и услуги на Microsoft 365.
Досега, во петок, има повеќе од 12.500 доцнења на летови и 679 откажувања ширум светот, велат податоците на FlightAware. Проблеми се забележани и на аеродромот во Мелбурн во Австралија, каде што значително се нарушени процедурите за пријавување на патниците, јавува ABC Chicago.
Веб-страницата DownDetector, која ги следи прекините на интернетот пријавени од корисниците, забележа растечки прекини на услугите кај Visa, ADT Security и Amazon, како и во American Airlines и Delta. Медиумите во Австралија објавија дека авиокомпаниите, телекомуникациските провајдери и банките претрпеле прекини поради губење на пристапот до компјутер.
Microsoft 365 објави на X (поранешен Twitter) дека компанијата „работи на пренасочување на погодениот сообраќај кон алтернативни системи за да го намали влијанието што е можно побрзо“ и дека „бележи позитивен тренд во достапноста на услугите“. Компанијата не одговори на барањата за коментар, ниту пак дополнително ја објасни причината за прекинот. Пријавени се широко распространети проблеми на австралиските аеродроми, каде што се формираа редици, а некои патници останаа заглавени поради затворањето на услугите за пријавување преку интернет. Патниците во Мелбурн чекаа повеќе од еден час за да се пријават. Амстердамскиот аеродром Шипхол на својата веб-страница објави дека прекинот имал „големо влијание врз летовите“ до и од овој фреквентен европски центар.
Во Германија од аеродромот во Берлин соопштија дека „поради технички дефект ќе има одложување на пријавувањето на патниците“. Летовите беа прекинати до 10 часот (0800 GMT), според германската новинска агенција dpa.
Овие глобални ИТ прекини ја истакнаа значителната зависност на современите системи од технологијата и сложеноста на управувањето со глобалните мрежи во случај на неочекувани проблеми. Клиентите и компаниите ширум светот сега чекаат дополнителни информации и решенија за враќање во нормала на деловното работење.