Купувачите во Македонија сè уште немаат целосна доверба кога станува збор за онлајн купување. Изгледа розово, сè додека не треба да се напишат 16-те бројки од картичката. Тука, сè уште, пред сè постарата генерација, гледа со резерва па опцијата „плати при достава“ се чини посигурен избор.
Последниве години вештачката интелигенција го трансформираше искуството за онлајн купување, револуционизирајќи го начинот на кој потрошувачите прелистуваат, купуваат и комуницираат со платформите за е-трговија. Преку софистицирани алгоритми и опции за машинско учење, вештачката интелигенција ги поттикна трговците да ги приспособат производите, да ги предвидат преференциите на потрошувачите и да го персонализираат целиот процес на купување.
Глобалните анализи проценуваат дека до 2040 година 95% од сите купувања ќе бидат онлајн. И додека се мислиме дали да ја наполниме онлајн кошничката и да продолжиме кон наплата, разговараме со Филомена Пљаковска Аспровска, главен извршен директор и претседател на Управниот одбор на Интернационален Картичен Систем АД Скопје – КаСис, процесор за обработка на трансакции со платежни картички и биро за персонализација, за потенцијалот на AI во е-трговијата.
Webmind: Како развојот на вештачката интелигенција влијае на е-трговијата од аспект на развој, безбедност, можности и ризици.
Вештачката интелигенција (AI) веќе станува незаменлив дел од нашиот секојдневен живот, од глобалниот свет, револуционизирајќи ги различните индустрии, а е-трговијата не е исклучок.
Трансформативниот потенцијал на вештачката интелигенција во доменот на онлајн купувањето е непобитен, нудејќи порта до невидени нивоа на практичност, персонализација и ефикасност.
Во последниве години, управувањето со е-трговија со помош на технологијата за вештачка интелигенција привлече големо внимание поради способноста да го подобри искуството на клиентите, да ги оптимизира операциите и да ја зголеми продажбата.
Webmind: Кои ecommerce сегменти можеме да ги довериме на AI?
Една од основните улоги на вештачката интелигенција во управувањето со е-трговија е да го подобри корисничкото искуство. Преку капацитетот за анализа на големиот обем на кориснички податоци, алгоритмите за вештачка интелигенција можат да обезбедат персонализирани препораки, прилагодени предлози за производи и насочени маркетинг кампањи. Ова ниво на персонализација не само што го подобрува задоволството на клиентите, туку и ја зголемува веројатноста за продажба и повторување на купувањата. Дополнително, вештачката интелигенција може да помогне во оптимизирање на управувањето со залихите и операциите на синџирот на снабдување. Користејќи предвидлива аналитика, алгоритмите за вештачка интелигенција можат да предвидат модели на побарувачка, да идентификуваат потенцијално исцрпен залихи и да го автоматизираат надополнувањето на залихите. Ова не само што го намалува ризикот од преголеми залихи или недоволно залихи, туку исто така гарантира дека клиентите можат да ги најдат производите што ги сакаат, кога ги сакаат, а со тоа го подобрува задоволството на клиентите и ја зголемува продажбата.
Дополнително, вештачката интелигенција може да помогне и во оптимизирање на цените и имплементација на динамични стратегии за цени. Со анализа на трендовите на пазарот, цените на конкурентите и однесувањето на корисниците, алгоритмите за вештачка интелигенција можат да препорачаат оптимални стратегии за цени за да ги максимизираат приходите и профитабилноста. Ова им овозможува на бизнисите за е-трговија да останат конкурентни на динамичен пазар и да ги приспособат своите ценовни стратегии во реално време.
Webmind: КаСис го има еден од најефикасните 24/7 центар за корисничка поддршка. Од искуството од работата на Центарот сметат ли дека AI може успешно да ги замени агентите за корисничка поддршка?
Вештачката интелигенција може да има значително влијание е во областа на виртуелни асистенти и чет-ботови. Овие алатки напојувани со вештачка интелигенција можат да обезбедат корисничка поддршка во реално време, да одговараат на прашања, да решаваат проблеми, па дури и да прават трансакции. NLP (Обработка на природен јазик/ Natural language processing) е способност на компјутерската програма да го разбере човечкиот јазик како што се зборува и пишува. Чет-ботовите кои веќе се достапни на многу е-продавници ја користат обработката на природен јазик за да разберат и да одговорат на барањата на купувачите Тие се справуваат со рутински задачи, одговараат на прашања на купувачите, обезбедуваат корисничка помош за време на неработни часови, па дури можат и да собираат повратни информации. Иако тие се уште не се целосно самостојни ниту доволно софистицирани, сепак покажуваат дека во блиска иднина би можеле целосно да се автоматизираат процесите за поддршка на клиентите со што бизнисите можат да обезбедат 24/7 поддршка со многу помали трошоци, да го намалат времето на одговор и да го подобрат целокупното задоволство на клиентите.
Webmind: Сепак, среде оваа дигитална ренесанса, загриженоста станува сè поголема имајќи ја предвид ранливоста на личните податоци и ескалацијата на измамничките активности. Каде е местото на безбедноста?
Безбедноста е приоритет. Додека се движиме низ овој храбар нов свет на дигитална трговија, мораме да останеме будни чувари на нашите лични податоци и будни чувари против досегнувачките сенки на сајбер заканите и кршењето на приватноста. Само преку заедничка соработка и непоколеблива посветеност на етичките принципи можеме да го искористиме целосниот потенцијал на вештачката интелигенција додека ги штитиме основните права и слободи на сите поединци во дигиталната ера.
Покрај искуството на клиентите и управувањето со залихите, вештачката интелигенција може да игра и клучна улога во откривањето и спречувањето на измами. Со зголемувањето на онлајн трансакциите, платформите за е-трговија се соочуваат со зголемен ризик од измама. Решенијата за откривање измами со вештачка интелигенција можат да анализираат големи количини на податоци во реално време, идентификувајќи сомнителни трансакции и однесувања што укажуваат на можни неправилности. Со откривање користење на вештачка интелигенција за спречување на измама, бизнисите за е-трговија можат да ги заштитат чувствителните информации на своите клиенти и да си ја сочуваат нивната репутација.
Webmind: Како гледате на конвергенцијата на вештачката интелигенција и онлајн купувањето и импликациите врз безбедноста, приватноста и довербата на потрошувачите?
Факт е дека иднината ќе станува се подигитализирана, затоа технолошките иновации мора да бидат водени од принципите на интегритет, одговорност и почитување на човечкото достоинство.
Управувањето со е-трговија со помош на вештачка интелигенција обезбедува бројни придобивки, од персонализирано корисничко искуство до оптимизирање на операциите и зголемување на продажбата. Користејќи алгоритми за вештачка интелигенција, бизнисите можат да го оптимизираат управувањето со залихите, да откриваат и спречат измами, да ја автоматизираат поддршката на клиентите и да имплементираат динамични стратегии за цени. Сепак, од клучно значење е да се пристапи кон имплементацијата на вештачката интелигенција со претпазливост, да се решат етичките прашања и да се обезбеди одговорна употреба на технологијата за вештачка интелигенција. Во согласност со зголемениот развој на е-трговијата, вештачката интелигенција сигурно ќе игра сè поважна улога во обликувањето на иднината на онлајн трговијата.