Влијанието на социјалните мрежи врз навиките за купување во 2024 година

Социјалните мрежи одамна веќе не се само место за комуникација и споделување содржини со пријателите. Во 2024 година, тие станаа една од клучните алатки во обликувањето на потрошувачките навики, со платформите како Instagram, TikTok и Facebook кои директно влијаат на начинот на кој корисниците откриваат, истражуваат и купуваат производи. Промените што ги носат социјалните мрежи во трговскиот сектор повеќе не се само тренд – тие се суштински дел од глобалната потрошувачка култура.

socijalni-aligator-mrezi-2132-fi

Извор: Freepik

Социјална трговија: Револуција во онлајн купувањето

Еден од најважните трендови во 2024 година е порастот на социјалната трговија, односно директното купување преку социјалните мрежи. Платформите како Instagram и TikTok им овозможуваат на корисниците да пребаруваат производи, да добиваат препораки од инфлуенсери, да разгледуваат рецензии и да купуваат без да ја напуштат апликацијата. Оваа практика станува сè попопуларна, особено кај помладите генерации како што се милениумците и генерацијата Z, кои претпочитаат едноставни и брзи методи за купување во мобилно опкружување.

Instagram со своите функции „Shoppable Posts“ и „Shop Tab“ им овозможи на брендовите и поединците на ефикасен начин да пласираат производи директно до своите следбеници. Слично на тоа, TikTok ги унапреди опциите со „TikTok Shop“ и интеграцијата со е-комерц платформи, овозможувајќи им на креаторите на содржини да ги претворат своите вирални видеа во продажни кампањи.

socijalni-mrezi-2132-ps1

Извор: Freepik

Влијанието на инфлуенсерите и создавање доверба

Инфлуенсерите станаа клучна алка помеѓу брендовите и потрошувачите. Во 2024 година, влијанието кое инфлуенсерите го имаат врз одлуките за купување на потрошувачите е на својот врв. Благодарение на автентичните препораки и содржини кои се перципираат како органски, инфлуенсерите имаат способност да создадат чувство на доверба и поврзаност со своите следбеници.

Довербата во инфлуенсерите доаѓа од нивната автентичност, што е клучна вредност за модерниот потрошувач. Како што покажува истражувањето од 2024 година, дури 67% од корисниците на социјалните мрежи признаваат дека донеле одлука за купување врз основа на препораки од инфлуенсери. Овој тренд е особено изразен кај помладите генерации кои повеќе веруваат во препораките на поединци отколку во традиционалните методи на рекламирање.

Покрај големите инфлуенсери, т.н. микроинфлуенсери (оние со помал број на следбеници, но со повисока стапка на ангажираност) стануваат сè порелевантни. Брендовите увидуваат дека соработката со микроинфлуенсерите може да биде поефикасна, бидејќи нивната публика се доживува како поспецифична и поавтентична, што доведува до повисоки стапки на конверзија и посилно влијание врз одлуките за купување.

socijalni-mrezi-2132-ps2

Извор: Freepik

Персонализација преку податоци

Една од клучните причини зошто социјалните мрежи успеваат да ги обликуваат навиките на потрошувачите е можноста за персонализација на содржините. Користејќи напредни алгоритми и вештачка интелигенција, платформите како Facebook, Instagram и TikTok го анализираат корисничкото однесување за да ги прилагодат прикажувањето на рекламите, производите и препораките. Врз основа на претходните пребарувања, лајкови и интеракции, социјалните мрежи нудат персонализирани содржини кои се скроени според интересите на корисниците.

Ваквата персонализација им овозможува на брендовите точно да го погодат моментот кога корисникот е подготвен за купување. Покрај тоа, прилагодените препораки и понуди го прават процесот на купување полесен и побрз, што ги поттикнува корисниците често да донесуваат импулсивни одлуки за купување.

Содржини генерирани од корисниците како маркетинг стратегија

Содржината генерирана од корисниците (User-Generated Content – UGC) во 2024 година стана една од најважните маркетинг тактики. Брендовите сè повеќе се потпираат на содржини кои ги креираат самите корисници – било да се тоа рецензии, видеа или фотографии. Таквите содржини не само што создаваат поголема доверба меѓу потрошувачите, туку и им овозможуваат на брендовите да добијат бесплатна промоција и повратни информации за своите производи.

Еден од најпознатите примери е хаштагот #TikTokMadeMeBuyIt, кој стана вирален феномен. Многу корисници на TikTok го користат овој хаштаг за да споделат производи кои ги купиле врз основа на препораките што ги виделе на платформата, што создава бран на виралност и ги поттикнува другите корисници да ги истражат истите производи. Овој тренд поттикнува спонтана потрошувачка и создава верижна реакција која брзо се шири меѓу публиката.

Етика и транспарентност како клучни вредности

Иако социјалните мрежи нудат неверојатни можности за продажба и промоција, потрошувачите сè повеќе ја препознаваат важноста на етиката и транспарентноста во маркетингот. Брендовите кои не ги следат етичките стандарди, како што се лажното рекламирање или користењето нереални слики, брзо го губат кредибилитетот. Генерацијата Z, пред сè, бара од брендовите да бидат транспарентни, етички и општествено одговорни.

Податоците од 2024 година покажуваат дека 74% од потрошувачите им веруваат на брендовите кои се транспарентни во врска со потеклото на своите производи и производните процеси. Овој тренд ги тера брендовите да посветуваат поголемо внимание на етичките прашања како што се одржливост, фер трговија и еколошки стандарди.

Интегрален дел од стратегијата за купување

Социјалните мрежи станаа интегрален дел од стратегијата за купување во 2024 година, преобликувајќи го начинот на кој потрошувачите истражуваат и купуваат производи. Благодарение на персонализацијата, влијанието на инфлуенсерите и зголеменото значење на содржините генерирани од корисниците, социјалните мрежи стануваат главен катализатор на промени во навиките за купување. Брендовите кои ја разбираат моќта на овие платформи и ги користат на автентичен и транспарентен начин, имаат можност да изградат долгорочни и лојални односи со своите потрошувачи. Во ерата на дигиталната економија, социјалните мрежи не се само алатка – тие се нов пазар кој континуирано еволуира и ја менува динамиката на глобалната трговија.

Извор: Web-mind.rs

Избор на уредникот

Prijavi se na novosti.