Онлајн платформите ја надминаа телевизијата како главен извор на вести во Велика Британија

Со значителниот пресврт во медиумските навики, онлајн платформите за прв пат ја надминаа телевизијата како главен извор на вести за поголемиот дел од возрасната популација во Велика Британија. Оваа промена одразува поширок и континуиран премин кон дигитални канали на информации, поттикнати од технолошкиот напредок и промените во преференциите на помладите генерации.

online-platforms-2121-fi

Извор: DALL-E3

Премин кон онлајн конзумирање на вести

Според неодамнешниот извештај на Ofcom, дури 71% од возрасните во Велика Британија го користат интернетот, вклучително и социјалните мрежи, како главен извор на вести, додека 70% сè уште се потпираат на традиционалните телевизиски емитувања. Ова е прв пат онлајн платформите да ја надминат телевизијата, што укажува на брз раст на дигитално конзумирање на вестите, особено кај помладата публика.

Зголемувањето на популарноста на социјалните мрежи како Facebook, Twitter (X), TikTok и YouTube одигра клучна улога во оваа транзиција. На пример, 52% од возрасните ги користат социјалните мрежи за следење на вестите, а оваа бројка се зголемува од година во година.

Генерацискиот јаз во конзумирање на вестите

Овој премин кон дигитални платформи е најизразен кај помладата публика. Кај популацијата на возраст од 16 до 24 години, дури 88% користат онлајн извори за следење вести, а социјалните мрежи се доминантен канал. Спротивно на тоа, постарите генерации, особено оние над 65 години, значително помалку користат интернет за информации – само 34% од нив се потпираат на онлајн извори, додека мнозинството сè уште следи телевизија.

Интересно е што помладите корисници во исто време се поскептични за точноста и веродостојноста на информациите што ги наоѓаат на социјалните мрежи. Само 37% од младите веруваат дека информациите на социјалните мрежи се точни, додека постарите генерации се повеќе склони да им веруваат на традиционалните медиуми.

Падот на традиционалните медиуми

Додека онлајн платформите бележат раст, традиционалните медиуми како телевизијата и весниците доживуваат забележителен пад. Уделот на оние кои се потпираат на телевизијата за вести падна од 75% во 2023 на 70% во 2024 година. Весниците, како печатените така и дигиталните, забележаа уште подрастичен пад, при што само 34% од возрасните ги користат сега.

Овој тренд јасно укажува на промени во медиумскиот пејзаж. Како што повеќе луѓе се вртат кон изворите на дигитални вести, традиционалните медиуми ќе треба да подлегнат под иновации за да останат релевантни во ерата на инстант информации и персонализирана содржина.

Улогата на социјалните мрежи во дистрибуцијата на вести

Социјалните мрежи одиграа клучна улога во преобликувањето на начинот на кој се дистрибуираат и консумираат вестите. За разлика од традиционалните медиуми кои следат воспоставени шеми за емитување, социјалните мрежи им нудат на корисниците широк опсег на извори, од етаблирани медиумски куќи до индивидуални креатори на содржина. Оваа демократизација на информациите овозможува поширок опсег на перспективи, но и ја отвора вратата за ширење на дезинформации.

За помладите корисници, социјалните мрежи станаа повеќе од извор на вести – тие се простор за дискусија и интеракција. Меѓутоа, со оваа транзиција доаѓа предизвикот да се обезбеди кредибилитет и точност на содржината што се споделува.

Главна вест во Велика Британија

Преземањето на приматот на онлајн платформите над телевизијата како главен извор на вести во Велика Британија претставува клучен момент во историјата на медиумите. Оваа промена ја нагласува важноста од прилагодување на новите технологии и задоволување на потребите на помладата публика која бара непосредна, интерактивна и персонализирана содржина. Како што дигиталниот пејзаж продолжува да се развива, традиционалните медиуми ќе треба да ги преиспитаат своите стратегии за да останат конкурентни во сè повеќе дигитализираниот свет.

Извор: Web-mind.rs

Избор на уредникот

Prijavi se na novosti.