Истражувањето од 2024 година на Џ.Д. Пауер откри дека, и покрај климатските придобивки, само 26% од купувачите на автомобили во САД се изјасниле дека „многу веројатно ќе размислат за купување“ на електрично возило следната година, а повеќе од 20% изјавиле дека „веројатно не би размислиле за купување на електрично возило“.
Тука на сцената стапува старт-апот Kinetic Automation од Санта Ана, Калифорнија. Со обезбедување дијагностика и рекалибрација на високо технолошките системи во современите возила, компанијата се надева дека ќе ги намали трошоците поврзани со сопственоста и поправките на електричните возила.
Стартап-от, кој има околу 40 вработени со полно работно време, развил роботски систем кој користи компјутерска визија и софтвер за машинско учење за брзо дијагностицирање на проблемите со дигиталните системи на возилата.
Извршниот директор и ко-основач на Kinetic, Никил Наикал, објасни дека многу нови модели, особено бактериските електрични возила, се опремени со многу функции како што се екрани на допир и робустен софтвер за инфозабава, заедно со разни камери и сензори кои овозможуваат сè, од брзо полнење до безбедносни функции за возачите, вклучувајќи избегнување на судири однапред, држење на возилото во лента и адаптивна контрола на возењето.
Извор: Pexels / Craig Adderley
Постоечката индустрија за поправка на возилата од судир е добро опремена за да се справи со повеќето физички поправки како што се заменување на браник, скршено ветробранско стакло, сопирачки и уништена боја или прилагодување на центрирањето. Но, за многу центри за поправка и авто-салони, осигурувањето дека сите сензори, софтвери и компјутери работат правилно може да биде долготрајно и скапо.
Kinetic ги ангажира своите роботски системи и техничари за да им помогнат на авто-салоните да ги поправат непредвидливите, „дигитални“ аспекти на автомобилите.
Еве како тоа функционира: Автомобилот на клиентот пристигнува во една од сервисните работилници на Kinetic, каде што целиот се скенира со сензори за машинска визија, некои од нив поставени на роботска рака која се движи над врвот на возилото.
Скенирањето утврдува кои системи треба прецизно да се програмираат или да се рекалибрираат. Потоа, софтверот на Kinetic, кој е поврзан со системите на возилото, ќе го иницира и следи текот на тие поправки.
Компанијата ги изгради своите први четири сервисни центри во Лас Вегас и во округот Оринџ, Сан Бернардино и Риверсајд во Калифорнија.
За да го поттикне својот раст, Kinetic собра 21 милион долари за финансирање на Серијата Б предводена од Menlo Ventures, со учество на Allstate Strategic Ventures, Liberty Mutual Strategic Ventures и првите инвеститори на компанијата Lux Capital, Construct Capital и Haystack Ventures.
Партнерот на Menlo Ventures, Шон Каролан, кој инвестираше во Uber и Jump Bikes, рече дека компаниите за поправка на возила од судири и авто-дилерите кои работеле со Kinetic како пилот-клиенти помогнале да се убеди неговата фирма да го предводи договорот.
„Тие велеа, ‘Ова ни го намали времето на циклусот за неколку дена,’ или ‘Им ги вративме автомобилите на клиентите побрзо и поевтино,’ и ‘Ова ми го олесни животот,’“ објасни тој. „Така знаевме дека веќе решаваме огромен проблем.“
Извор: Freepik / usertrmk
Пред да го основа Kinetic со своите ко-основачи оперативниот директор Крис Вебер и главниот технички директор Сандер Маркес, Наикал работел како потпретседател за софтверско инженерство во Velodyne, компанија која произведува лидар сензори што овозможуваат роботите, дроновите и автономните возила да детектираат и избегнуваат објекти во нивната околина. Velodyne се спои со Ouster во 2023 година.
Вебер претходно работел како лидер на операции во Uber, додека Маркес е повеќекратен технолошки претприемач чие претходно претпријатие развивало модули за контрола на моторот за возила со високи перформанси.
Еден ден, Kinetic ќе обезбедува услуги и за роботакси, рече Наикал, но и за сопствениците на други автономни возила. Но засега, стартап-от е фокусиран на вработување и обука на техничари и изградба на своите сервисни центри низ САД за да се справи со поголем обем на поправки на автомобили, особено електрични возила кои сочинуваат сè поголем дел од автомобилите на патиштата во САД секоја година.
Досега, Kinetic најчесто работел на електричните возила на Ford Mach-E, GM, Chevy Bolt, Hyundai и на некои возила на Tesla во своите постоечки сервисни центри, рече извршниот директор.
Компанијата за истражување на пазарот Canalys прогнозира дека продажбата на батериски и plug-in хибридни електрични возила заедно ќе достигне 2,2 милиони единици во 2024 година во Северна Америка, што претставува околу 12,5% од сите нови продажби на возила во регионот.
„Осигурувањето за електричните возила во голема мера придонесе за зголемување на инфлацијата за околу 20% согласно Индексот на потрошувачки цени во последните 12 месеци,“ рече Наикал. „Се надевам дека можеме да ја намалиме за неколку проценти додека го правиме преминот кон електрични возила попријатен за луѓето.“