Lufthansa ја припиша давачката на правилото на ЕУ, кое бара одржливото воздухопловно гориво (SAF) да претставува најмалку 2% од потрошувачката на гориво на авиокомпанијата, правило што стапува на сила на почетокот на 2025 година. Таа, исто така, како фактор зад давачката го посочи европскиот систем за тргување со емисии како и меѓународниот систем Corsia, според кој авиокомпаниите купуваат кредити за јаглерод за да надополнат каков било раст.
SAF моментално чини најмалку двојно повеќе по тон од конвенционалното, јаглеводородно млазно гориво. Таксата на групацијата ќе се применува за летови кои поаѓаат од 27-те земји-членки на Европската унија, Обединетото Кралство, Швајцарија и Норвешка, сите земји кои учествуваат во правилата за SAF и имаат систем за тргување со емисии.
Ендрју Чарлтон од консултантската компанија Aviation Advocacy рече дека потегот на групацијата Lufthansa, како прва европска авиокомпанија, е „исклучително агресивен“ одговор на воведувањето правила од страна на Европската комисија. Додека некои авиокомпании воведоа давачки откако авиопревозникот се приклучи на системот за тргување со емисии во 2012 година, потегот на Lufthansa е првиот таков одговор од европски авиопревозник на најновите мерки, рече Чарлтон.
Извор: istockphoto / horstgerlach
Квотата за SAF на Европската унија постепено ќе се зголемува во текот на следните децении, достигнувајќи дури 70% до 2050 година. Индустријата е една од најтешките за декарбонизација поради предизвикот за пронаоѓање нефосилни горива кои се енергетски густи како висококонцентрираниот керозин.
Lufthansa очекува дека постепеното зголемување на барањата за SAF ќе чини милијарди евра во наредните години. „Авио-групацијата сама нема да може да го поднесе постепеното зголемување на дополнителните трошоци кои произлегуваат од регулаторните барања во наредните години“, беше објавено. Новата давачка треба да покрие дел од трошоците што произлегуваат од регулаторните барања за 2025 година, соопшти групацијата.
Некои еколошки активисти предупредија дека авиокомпаниите треба да бидат транспарентни во врска со тоа што наплаќаат. Џо Дарден, директор за авијација во Transport & Environment, рече: „Објавената давачка не дава доволно јасност за обемот и трошоците за купеното SAF, ниту за распределбата на трошоците помеѓу авиокомпанијата и нејзините патници“.
Постои сериозна загриженост за способноста на производителите на SAF да произведуваат доволно гориво за да ја задоволат глобалната побарувачка. Производителите лани произвеле 500.000 тони SAF ширум светот. Lufthansa во текот на годината потрошила 8,45 милиони тони гориво. Не е јасно дали другите европски авиокомпании ќе воведат слични експлицитни давачки или самите ќе ги апсорбираат трошоците од новите еколошки барања. Оваа недела во интервју за Financial Times, Лорен Рајли, главната директорка за одржливост на United Airlines, ги повика операторите на гасоводите да почнат да носат SAF, како дел од напорите за намалување на трошоците за гориво.