Американската влада ја тужи Adobe поради скриени промени во договорите и надоместоци кои ги заробуваат потрошувачите

Американското Министерство за правда поднесе тужба против компанијата Adobe за криење на промени во договорите и за надоместоци со кои на потрошувачите им се наметнуваат неправедни услови. Тужбата, иницирана со препорака од Федералната трговска комисија (FTC), ги обвинува Adobe и двајца високи извршни директори, Мининдер Сони и Дејвид Вадвани, за прикривање на надоместоците и за отежнување на процесот за откажување на претплатите.

adobe-tuzhba-1605-fi

Извор: DALLE-3

Федералната трговска комисија (FTC) рече дека компанијата не им ги претставила јасно своите услови на клиентите, вклучувајќи го и едногодишниот период на претплата и надоместоците што ќе бидат активирани за предвремено откажување.

Агенцијата во својата жалба соопшти дека Adobe одбила да го промени своето однесување бидејќи тоа финансиски ќе ѝ наштети на компанијата. Adobe ги оспори тврдењата и рече дека ќе се бори против тужбата.

„Ние сме транспарентни со условите на нашите договори за претплата и имаме едноставен процес на откажување. Ќе ги отфрлиме барањата на FTC на суд“, рече Дана Рао, генерален советник и главен доверител, пренесува Tech Radar.

За компанијата

Adobe, основана во 1982 година, е позната по софтверот што се користи за уредување фотографии и PDF-датотеки, вклучувајќи го и Adobe Photoshop.

Во 2012 година, компанијата усвои модел на продажба базиран на претплата за своите понуди, барајќи од корисниците да плаќаат месечна или годишна претплата, пишува BBC.

Сепак, процесот на регистрација е нејасен. Според жалбата, во некои случаи не се открива дека клиентите се обврзани да платат претплата за една година и не се наведени трошоците за предвремено откажување, иако тој надоместок може да чини стотици долари.

Доколку корисниците се обидат да ја откажат претплата, компанијата, исто така, наводно ги води низ „сплеткан процес“, барајќи од нив повторно да ја внесат лозинката и да се движат низ повеќе скокачки прозорци, се наведува во жалбата.

„Adobe ги зароби корисниците во едногодишни претплати преку скриени надоместоци за предвремено раскинување и бројни препреки при откажување. Американците се уморни од компаниите што кријат детали во текот на пријавувањето на претплатата, за потоа да поставуваат блокади кога се обидуваат да ја откажат“, рече Самуел Левин, директор на Бирото за заштита на потрошувачите на FTC, во соопштение за јавноста.

Практиките наведени во жалбата се слични на оние што ги идентификуваа регулаторите во тужбата против Amazon минатата година и поттикнаа бројни жалби до продажните места како што е Better Business Bureau.

Жалба

Во одредени случаи клиентите верувале дека успешно го завршиле процесот, за потоа да им биде наплатено, наведува агенцијата во жалбата, која била поднесена во Федералниот суд во Калифорнија.

Покрај Adobe, во жалбата се именувани и Маниндер Савнеј, виш потпретседател за дигитален пазар и продажба од 2018 година, и Дејвид Вадани, претседател на одделот за работење со дигитални медиуми на Adobe.

Владата соопшти дека почнала да го истражува ова прашање во 2022 година, но истакна дека „обвинетите постојано избирале да не поправаат некои од незаконските практики на Adobe поради импликации врз приходите“.

Тие побараа од судот да ја забрани ваквата практика на Adobe и да изрече казни за секое прекршување на законот.

Избор на уредникот

Prijavi se na novosti.