ИТ старт-ап од темел до покрив
Бидејќи просечната возраст на основач на старт-ап е 35 години, ќе се обидеме да ги наведеме клучните претпоставки во однос на чекорите, но и стекнатото искуство погодно за таа возраст.
Знаете дека секој почеток е тежок. Доколку планирате да лансирате ИТ старт-ап, а сте вработени во некоја компанија, вие ќе имате проблем со оперативното и креативното време што сакате да го посветите на развојот на идејата. Работата и стабилниот приход се, исто така, еден од главните предуслови, а постепеното напуштање на вашата дневна работа е патот до целосна промена која ви овозможува целосно да се посветите на старт-апот.
На патот, наоѓањето доверлив ментор е еден од клучните чекори. Менторот може да обезбеди витална помош во создавањето и развојот на старт-апот. Контактирајте со луѓе за кои верувате дека можат да бидат корисни и побарајте совет.
Нема да можете сами. Составете го вистинскиот тим. Вистинскиот тим мора да обедини луѓе кои поседуваат вештини што ќе бидат потребни во различните фази на развој на производот за успешен развој на компанијата.
Ако веќе сте го избрале типот на компанија (генерализирани услуги, услуги и производи или специјализирани услуги), започнете со постепен развој на производот и дефинирајте ја основната верзија.
Важно е да се фокусирате на клиентот и неговите потреби уште од самиот почеток.
Производот е добар ако реши одреден проблем
Важно е да се одреди вредноста на производот и да се провери колку корисниците се подготвени и сакаат да платат за него, а тоа значи испитување на пазарот преку анкети или контактирање на успешни компании од истата индустрија.
Бизнис планот е клучен и ви дава можност полесно да се движите кон вашата цел. Искористете ги искуствата на колегите во индустријата, собирајте совети и едуцирајте се. Креирањето бизнис план има помалку врска со креативноста, а повеќе со реалната проценка на оперативните чекори и времето што треба да се вложи за постепено тие да се совладаат.
Еден од чекорите до кои ќе ве доведе бизнис планот е одредување на реална и прифатлива цена на производот.
Направете буџет и инвестирајте во маркетинг
Изработката на буџетски план ќе ви помогне да се држите до најважните работи. Бидете реални и обидете се да ги вреднувате ставките врз основа на реални бројки, и обидете се да се држите до претпоставките што е можно помалку.
Инвестицијата во маркетинг и деловно поврзување е клучна во фазата на наоѓање клиенти. Дигиталниот маркетинг е особено важен во ИТ светот, а каналите на социјалните мрежи и комуникацијата на релевантни теми се сметаат за задолжителни. Присуството на професионални конференции носи и бројни придобивки (контакти, идеи, примери на добра практика).
Зошто старт-апот може да пропадне?
Ако не сте го истражиле добро пазарот, вашиот старт-ап ќе биде неуспешен поради недоволната побарувачка. Подеднакво непријатна е ситуацијата во која имате висококвалитетна идеја, но немате доволно средства за функционирање. Тимот е голем проблем ако сфатите дека е погрешно составен, но тоа може да се спречи со адекватна замена на еден од неговите членови.
Лош маркетинг
Лошиот маркетинг може да биде клучен фактор што води до неуспех, без оглед на квалитетот на иновативните производи или услуги што ги нуди компанијата. Често, ИТ заедниците ја занемаруваат важноста на адекватниот маркетинг, фокусирајќи се само на техничките аспекти на развојот. Сепак, без ефективна комуникација со целниот пазар, дури и најнапредните технолошки решенија можат да останат незабележани.
Лошиот маркетинг во ИТ секторот може да вклучи неефикасни промотивни стратегии, недостаток на присуство на релевантните дигитални канали, неправилно таргетирање и несоодветно истражување на пазарот, што резултира со низок интерес на корисниците и недостаток на продажба.
За секој ИТ старт-ап, успехот не зависи само од иновациите и техничката експертиза, туку и од способноста јасно и прецизно да се презентира вредноста на неговите решенија пред потенцијалните корисници.
Лансирањето на старт-ап е возбудлив потфат кој ветува многу, но важно е добро да се подготвите, да се вооружите со трпение и да преземате мали чекори.