OpenAI лансира пребарувач што ќе ги промени навиките на корисниците на интернет

Со новиот пребарувач Atlas, компанијата OpenAI му конкурира на Google и – барем симболично – има намера да стане своеврсен Атлас од грчката митологија што го „држи“ интернетот. Наместо класичен список со линкови, Atlas нуди AI-нативен начин на движење низ вебот, со сумирање на извори, контекстуално пребарување и извршување задачи во ваше име. Овој пристап означува нова фаза во еволуцијата на пребарувањето: од едноставно пронаоѓање информации, кон интелигентно разбирање и користење на целиот интернет како интерактивен асистент.

promeni-4678-fi

Извор: DALL-E3

OpenAI со овој потег излезе од зоната на асистенти и влезе во самата суштина на тоа како секојдневно доаѓаме до информации. Atlas не се однесува како уште еден прозорец кон мрежата, туку како слој над неа: разговара со вас, го разбира контекстот, предлага следни чекори и извршува задачи — од собирање релевантни пасуси и споредување извори, до пополнување формулари или составување кратки извештаи. Идејата е едноставна, но амбициозна: помалку табови и „copy-paste“, а повеќе готови резултати во една низа на дијалог.

Стратегиското значење е очигледно. Со години Google ја држеше и пребарувачката платформа и прелистувачот; OpenAI сега се обидува да го прекине тој синџир така што корисникот го задржува внатре во AI-воден тек. Ако дел од навиката „идам на интернет, па кликнувам“ ја замени навика „прашувам и добивам резултат“, се отвора нова комерцијална и производна логика на интернетот. Тоа е и сигнал до инвеститорите дека OpenAI гради производи со директен, масовен допир до корисниците – не само API за развивачи, објави TechCrunch.

Се разбира, се отвораат и стари прашања во ново пакување. Издавачите стравуваат дека сумирањето ќе ги намали директните посети и приходите; корисниците се прашуваат колку прелистувачот гледа од нивните табови и историја; на регулаторите ќе им биде важно како се лиценцира и обележува содржината. OpenAI порачува дека контролите за приватност и транспарентност се дел од дизајнот – но довербата се стекнува со време, особено кога агентите автоматски „шетаат“ по веб.

За крајниот корисник, вредноста ќе се мери со брзината на доаѓање до одговори што навистина ја решаваат задачата. Ако Atlas доследно нуди точност, ги цитира изворите и јасно покажува што „гледа“ на страницата, може да стане новиот стандард за информирање. Ако не, ќе остане интересен експеримент што ќе ги натера другите да ги забрзаат иновациите.

Во секој случај, лансирањето на Atlas е повеќе од уште еден прелистувач: тоа е обид пребарувањето, читањето и делувањето да се спојат во еден, AI-воден тек. А ако OpenAI навистина сака да биде „Атлас што го држи интернетот“, ќе мора да докаже дека со моќта доаѓа и одговорноста, почитта кон авторите – и кристално јасните правила на играта.

Извор: web-mind.rs

Избор на уредникот

Prijavi se na novosti.