Панелот отвори искрена дискусија за вистината во дигиталниот свет – од раскажување приказни до спонзорства, од личен бренд до алгоритамската игра.Кој влијае кому?
Современата дигитална сцена ја замаглува границата помеѓу автентичниот и „спонзорираниот“ вид на содржина. Инфлуенсерите играат значајна улога во обликувањето на желбите, трендовите и потрошувачкото однесување. Сепак, секоја лична приказна може да има комерцијални интереси зад себе, што создава прашања за транспарентност и одговорност кон публиката.
Марио Фракуљ, експерт од ИАБ Хрватска, истакнува дека инфлуенсер маркетингот веќе не е само тренд туку „моќна алатка за промоција на брендови“, но нагласува дека мора да постои неопходна етика и јасни правила во индустријата: „Маркетингот преку инфлуенсери мора да биде транспарентен, така што публиката јасно ќе знае кога се работи за платената содржина.“
Дарио Марчак, познат по своето искуство со TikTok и како еден од највлијателните креатори на Балканот, коментира дека „Инфлуенсерите не се само гласноговорници на брендовите, туку и креатори на содржина за која имаат одговорност околу транспарентноста со која комуницираат со својата публика.“ Тој ја нагласува потребата од јасна и фер комуникација за да се задржи довербата на следбениците.
Кристина Готовац од Комуникацискиот лабораториум потенцира дека транспарентноста и јасното означување на спонзорираниот контент се темел на заштита на потрошувачите: „Во време кога дигиталното огласување рапидно расте, најважно е да воведеме стандарди кои ќе обезбедат етичка и одговорна комуникација кон публиката.“
Панелот ја истакна итноста за јасна едукација и правила во дигиталниот маркетинг, со посебен фокус на потребата од разјаснување и регулација на инфлуенсерските партнерства. Во соработка со ИАБ Хрватска, наскоро ќе бидат претставени официјалните насоки за инфлуенсер маркетинг, кои ќе овозможат практичен и етички рамковен пристап за соработка помеѓу брендови, креатори и публики.
Оваа дискусија не само што ја отсликува реалноста во која живееме денес, туку и носи важни пораки за индустријата и потрошувачите за тоа како да се изгради доверба и одговорност во брзиот дигитален свет.